نوع جستجو

اشتباهات رایج و متداول در رژیم های غذایی

blank

رژیم غذایی

در دنیا صد ها نوع رژیم غذایی که کاربردهای مختلفی دارند ، وجود دارد . مانند رژیم های لاغری ، چاقی ، رژیم قبل و بعد ورزش و … . همان طور که می دانید ، یکی از پر کاربرد ترین رژیم ها ، رژیم لاغری است . رژیم های لاغری نیز دارای انواع بسیار زیادی هستند و هر روزه افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم میکنند اما گاهی رعایت رژیم ها پاسخ دلخواه را به همراه ندارد زیرا ممکن است اشتباهات کوچک ولی مهمی را در رژیم ها انجام دهید که باعث جلوگیری از جواب دهی انها شود. برخی از شایعترین اشتباهات را در ادامه این مطلب بیان کرده ایم . امیدواریم با رعایت انها زودتر به وزن ایده آل خود برسید و این مشکلات را در رژیم خود حل کنید .

اشتباهات رایج :

برخی از اشتباهات رایج و متداول که ممکن است در رژیم های غذایی مختلف دیده شود شامل موارد زیر است :

حذف کردن بعضی از گروه های غذایی

نشاسته

ماکارونی سرشار از نشاسته

بعضی از افراد در رژیم های لاغری خود به اشتباه  بعضی منابع غذایی را مانند نشاسته و یا چربی حذف کنند . اما این رژیم اساسا متعادل نیست . و باید در رژیم غذایی به صورت متعادل همه گروه های غذایی لحاظ شود . زیرا بدن به همه منابع غذایی نیاز دارد.

به اندازه کافی غذا نخوردن

اگر به اندازه کافی غذا نخورید باعث می شود همیشه احساس ضعف و گرسنگی داشته باشید و این شرایط ادامه رژیم را برای شما سخت می کند . پس به اندازه کافی و مناسب وزن تان غذا بخورید و کالری مصرف کنید.

حذف کردن وعده های غذایی

رژیمی

بشقابی از غذاهای رژیمی

اکثر افراد برای چاق نشدن وعده شام را حذف می کنند . در صورتیکه این کار فقط باعث بروز اختلالاتی در خواب و یا ضعف شدید می شود . پس هرگز این کار را انجان ندهید و بجای ان مقدار متعادل شام را انتخاب کنید.

انجام دادن ورزش های بسیار سخت

باید این نکته را در نظر گرفت که ورزش شدید و خسته کننده نه تنها مفید نیست بلکه باعث آسیب رساندن به بدن هم می شود .

نکته : برای گرفتن رژیم های غذایی بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کرده تا رژیم مناسب خودتان را دریافت کنید و به وزن ایده آل برسید.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *