نوع جستجو

انواع شیرهای گیاهی و خواص فوق العاده آنها

blank

شیر های گیاهی

اگر نمی توانید شیر گاو مصرف کنید ، شیر گاو تنها گزینه منوی شما نیست ! اگر شیر های حیوانی را دوست ندارید و یا به آنها حساسیت دارید ، انواع شیر های گیاهی وجود دارند که علاوه بر خواص فوق العاده و باور نکردنی دارای مزها های متنوع و جالبی نیز هستند که شما می توانید آن ها را جایگزین شیرهای حیوانی کنید.

این شیر های عبارتند از شیر بادام ، شیر نارگیل ، شیر سویا و … که در این مطلب ما می خواهیم در مورد خواص این 3 نوع شیر مطالبی را در اختیارتان قرار دهیم.

شیر گیاهی

شیر بادام

انواع شیرهای گیاهی و خواص آنها

شیر بادام

مانند شیر سویا فاقد کلسترول ، چربی های اشباع و لاکتوز است ، اما برخلاف آن پروتئین کمی دارد ، بنابراین بهتر است از شیر بادام غنی شده استفاده کنید تا ویتامین ها و مواد آلی لازم برای بدن را به دست آورید . شیر بادام برای کسانی که از عارضه نارسایی لاکتوز رنج می برند مناسب است ، اما به کسانی که آلرژی دارند توصیه نمی شود .

 شیر نارگیل

شیر نارگیل ارزش غذایی بالایی داشته و سرشار از ویتامین املاح معدنی ، آمینو اسید ، کربوهیدرات ، آنتی اکسیدان ، آنزیم و سایر ریز مغذی های مفید برای بدن است . این نوشیدنی به دلیل دارا بودن آهن ، فسفر و الکترولیت پتاسیم می تواند در کاهش خستگی بدن بسیار موثر باشد .شیر نارگیل را منبع غنی از منگنز ، مس ، سلنیوم و روی دانسته اند .

نارگیل

شیر نارگیل

شیر سویا

شیر سویا یکی از محبوب ترین شیرهای غیرلبنی است که در سطح وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد . خواص این شیر مشابه شیر گاو است و به همان اندازه پروتئین ، کلسیم و ویتامین A و D دارد . شیرسویا فاقد لاکتوز است از این رو برای کسانی که از عارضه عدم تحمل لاکتوز ( نارسایی لاکتوز ) رنج می برند ، بی خطر است .

نکته : لاکتوز یا قند شیر، یک نوع شکر است که به وفور در شیر یافت می‌شود.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *