نوع جستجو

انواع پنیر های محبوب در دنیا و کاربرد آنها

blank

انواع پنیر

پنیر یکی از خوراکی های محبوب در دنیاست و در تهیه بسیاری از غداهای خوشمزه  استفاده میشود .گفته می شود که بیش از 1800 نوع پنیر در سراسر دنیا وجود دارد که ممکن است حتی اسم آنها را نشنیده باشید . در این مطلب در مورد 5 پنیر محبوب و پرطرفدار نکات جالبی را قرار داده ایم. 

پنیر موزارلا

از محبوب ترین پنیرهای ایتالیایی که از شیر گاو یا گاومیش تهیه می شود. پنیر موزارلای تازه معمولا نیمه سفت و گرد است . قطعه های پنیر موزارلا را در انواع سالاد یا روی نان تست به همراه چند گوجه گیلاسی می توان استفاده کرد ، اما در آخر هیچ پیتزایی بدون پنیر موزارلا کامل نیست.

انواع پنیر

پنیر پارمسان

پنیر پارمسان

سفت است  تهیه شده از شیر گاو با طعمی نزدیک به آجیل  می باشد.

پارمسان معمولا به شکل پودرشده به اندازه خیلی کم روی غذا استفاده می شود . آن را می توانید روی انواع سالاد و پاستا بریزید و حتی برای تزیین سوپ و املت هم استفاده کنید .

پنیر چدار

کمی سفت و شکننده با مزه ای تند و تیز است.  تهیه شده از شیر گاو می باشد. رنگ پنیر چدار می تواند از استخوانی رنگ تا زرد کاملا غلیظ باشد . پنیر چدار معمولا روی برگریا انواع ساندویچ گرم استفاده می شود . از همین پنیر برای درست کردن سس مک اند چیز و دیپ هم استفاده می کنند .

پنیر زرد

پنیر چدار

پنیر گودا

پنیر سفید

پنیر گودا

یکی از محبوب ترین انواع پنیر در سراسر دنیا ، تهیه شده از شیر گاو است.  طعم گودا کمی شیرین است ، اما هر قدر بماند طعم آن قوی تر می شود . گودا را آب می کنند و داخل ساندویچ یا روی ماکارونی می ریزند. گودای مانده را تکه ای یا پودری روی سالاد یا با آبمیوه و چای طعم دار می خورند .

پنیر فتا

یک پنیر یونایی ، تهیه شده از شیر گوسفند و بز است .این پنیر سفید رنگ ، طعمی شور و بافتی خیس و لطیف دارد . پنیر فتایی که بافت تردی دارد را می توان به سالاد یا سبزی های پخته یا ساندویچ و تاکو اضافه کرد . فتا را می توانید با نان تازه ، روغن زیتون ، فلفل و زیتون تازه هم میل کنید .

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *