نوع جستجو

خواص شگفت انگیز انار میوه ی سرخ پاییزی

blank

خاستگاه انار

این میوه خوشمزه و خوش رنگ مخصوص فصل پاییز و زمستان است در کشورهایی محدودی در جهان کشت می شود که عبارتند از : ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه . به همین خاطر عضو مرغوب‌ترین میوه‌های جهان است و عضو 10 میوه ی برتر جهان نیز می باشد.

انار

انار دارای دو نوع ترش و شیرین می باشد . جالب است بدانید که انار ترش طبع  سرد و خشک دارد و انار شیرین تا حدودی معتدل می باشد.

میوه قرمز

انار تازه

خواص انار

این میوه ی قرمز دارای خواص فوق العاده ای می باشد . تحقیقات در مورد خواص انار نشان داده است که انار 3 برابرچای سبز، آنتی‌اکسیدان دارد.

آنتی‌اکسیدان چیست ؟ نقش آنتی‌اکسیدان‌ها، حفاظت از بدن در برابر استرس‌ها، آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی، بیماری قلبی و سرطان‌هاست. علاوه بر این ها نقش آنتی‌اکسیدان‌ها، کند کردن یا جلوگیری از صدمه سلولی است که توسط علل مختلف استرس‌زا حادث می‌شوند، مانند مصرف سیگار و دخانیات، آلودگی هوا، استرس‌های روحی و سموم مختلفی که به صورت روزمره، خواسته و ناخواسته با آن‌ها مواجه هستیم.

انار قرمز

انار و آب انار

اناردر مقایسه با سایر میوه‌های این فصل، آنتی‌اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری‌ها، میکروب‌ها و ویروس‌ها دارد.

  • انار منبع مهم آنتی‌اکسیدان‌ها، پتاسیم و ویتامین C است.
  • در واقع آب انار یکی از غنی‌ترین منابع پلی‌فنول‌هاست که گروهی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند.
  • انار میوه‌ای خون‌ساز، مقوی قلب، مفرح، دفع‌کننده چربی، رفع کننده سموم اغلب عفونت‌های داخلی و دافع حرارت است.
  • برگ انار در ضعف معده، کمی اشتها، تهوع، ضعف عمومی، تصفیه خون و در رفع میگرن بسیار مفید است.
  • انار مانع تصلب شرایین و بیماری قلبی، کاهش کلسترول بد (LDL)، باعث کاهش فشارخون بالا و چربی بوده، خون را تصفیه و تقویت‌کننده قلب و کلیه و اشتهاآور است.
  • انار در دفع اوره و کلسترول، دفع سموم و تعادل مایعات بدن به خصوص خون نقش مهمی دارد .

نکته : بهتر است قبل از غذا مصرف شود.

نکات مهم :

  1. انار برای اشخاصی که دچار یبوست هستند، مضر و میوه‌ای سرد است بنابراین اشخاصی که سردمزاج هستند پس از خوردن آن، مقداری آب جوش با نبات باید بخورند.
  2. انار برای کسانی که دچار نفخ معده هستند، ضرر دارد. زیاده‌روی در مصرف انار ترش ایجاد زخم معده می‌کند.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *