نوع جستجو

دانستنی های جالب در مورد آبجو های بدون الکل

blank

تاریخچه آبجو غير الكلی

آبجو غير الكلی برای اولین بار در 1919  در آمریکا تولید شد . در ابتدا این ها نوشیدنی هایی بودند با مقدار خیلی کمی الكل ( کم تر از 5 درصد تا صفر درصد ) برای از بین بردن الكل آن ، از جوشاندن یا از فیلتر استفاده می کردند . و به عنوان جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های الکلی شد .

در روش جوشاندن  یا حرارت دادن مقدار زیادی طعم نوشیدنی تغیر می کند یا از بین میرود اگرچه گاهی حرارت دادن در خلاء باعث پایین آمدن نقطه جوش و حفظ طعم می شود.

آبجو خانگی

آبجو بدون الکل

خواص و برتری های  ماءالشعیر

امتیاز ماء الشعیر نسبت به نوشابه این است که ماده اصلی و پايه آن عصاره مالت است که سرشار از ویتامین های گروه B است و برای رشد موخیلی خوب می باشد . علاوه بر آن رازک هم در ترکیباتش هست که برای کلیه مفيد بوده و  باعث پاک کنندگی کلیه و دستگاه گوارش میشود. همچنین گفته شده این نوشیدنی در خانم های باردار باعث افزایش شیر میشود.

مضرات

  • گاز کربنیک و اسیدی که در ترکیبات ماءالشعیر هست ، می تواند باعث مشکلات گوارشی و پوکی استخوان شود که از این لحاظ مثل نوشابه است  !
  • اگر ماءالشعیر طعم دار میل میکنید بدانید و آگاه باشید که به اندازه نوشابه شکر دارد ؛ پس فكر نكنيد که شکرش کم است و خيلی سالم است.
  • این نکته مهم را هم یادتان بماند که مبتلایان به بیماری نقرس و اسيد اوریک بالا در مصرف ماءالشعیر افراط نکنند ، چون میتواند موجب تشدید و عود بیماری بشود.
  • همچنین افراد مبتلا به دیابت هم باید احتیاط کنند.
    blank

    ماءالشعیر

نکات تکمیلی

  • آبجی بدون الكل و الكلي از نظر مقدار محتوی کالری پروتئین و چویی شباهت دارند اما از نظر کربوهیدرات و الکل متفاوت هستند.
  • هر دو نوع حاوی مقدار کمی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند .
  • میزان الکل در ماءالشعیرهای تولید داخل و انواع وارداتی صفر هستند و تلخی این نوشیدنی ها ربطی به الکل ندارد.

نکته مهم : با توجه مضراتی که ماءالشیرهای بازاری دارند ، شما می توانید آن ها را بصورت خانگی درست کنید. اگر علاقه مند هستید ، می توانید با مراجعه به فروشگاه ” به مالت ” رسپی انواع ماءاشعیر ها ، مواد لازم و… را دریافت و خریداری کنید. 

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *