نوع جستجو

دلیل پف نکردن کیک و راز پف کردن آن چیست ؟

blank

کیک

کیک همواره یکی  از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین دسر ها و عصرانه هاست و به دلیل اینکه پختن آن کار دشواری نیست بسیاری از افراد آن را در خانه و در طعم ها و مدل های مختلف می پزند، اما ممکن است با مشکل پف نکرن کیک روبه رو شوند. در مطالب قبلی درباره انوع کیک ها و تاریحچه آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار داده ای و در این مطلب قصد داریم چند دلیل اصلی و بارز پف نکردن کیک ها را برایتان توضیح دهیم.

دلایل پف نکردن کیک

  • پف نکردن کیک علل مختلفی دارد ، یکی از انها خوب هم نزدن مایه کیک به خصوص تخم مرغ و شکر است که باید تقریبا حدود 10 دقیقه آنها را خوب هم بزنید.
    همزدن مواد

    همزدن مواد کیک

  • گرم بودن بیش از حد فر ، کوچک بودن حجم قالب نسبت به اندازه مایه کیک از موارد مهم دیگر است پس حتما قالب با سایز مناسب را انتخاب کنید.
  • یکی دیگر از موارد شامل خنک بودن بیش از حد کره و تخ مرغ است ، پس این دو ماده را نیم ساعت قبل از شروع کارتان و پختن کیک از یخچال بیرون آورید تا هم دمای محیط شوند . حواستان باشد که آنها را در محیط گرم قرار ندهید.
  • مسئله مه دیگر هوادهی آرد است پس حتما بعد از مخلوط کردن آرد و بیکینگ پودر ، آن را 3 بار الک کرده و بعد از آن به کیک اضافه کنید تا کیک تان به خوبی پف کند و حالت اسفنجی بگیرد.
  • در هنگامام هم زدن مایه کیک حواستان باشد که بعد از اضافه کردن آرد ، مایه کیک ر با قاشق سلیکونی هم بزنید و در این مرحله اصلا از قاشق فلزی استفاده نکنید و نکته بعدی این است که حتما مراقب باشید که بعد از اضافه کردن آرد ، زیاد مواد را هم نزنید.
    الک کردن

    الک کردن آرد

  • یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در پف نکردن کیک ، باز کردن در فر وسط پخت کیک است که باعث میشود در نهایت یکی بی کیفیت که اصلا به خوبی پف نکرده است ، حاصل شود.
  • و در آخر دقت کنید که کافی نبودن مقدار بیکینگ پودر و سالم نبود ان نیز تاثیر بسیار زیادی در مقدار پف کیک تان دارد.

امیدواریم با استفاده از نکته های بالا بتوانید کیک بسیاری عالی همراه با پف زیاد و خوشمزه بپزید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *