نوع جستجو

روش های خانگی معجزه آسا برای رفع بی خوابی

blank

فرآورده های مالت

مالت

فراورده های مالت

فرآورده های مالت شامل پودر مالت، عصاره مالت و پودر عصاره مالت است که حاوی انواع ویتامین ها و املاح مختلف از جمله روی و منیزیوم هستند .از آنجا که کمبود انواع ویتامین ها و املاح می تواند سبب بروز بی خوابی گردد پس مصرف این مواد غذایی پر ارزش می تواند راهی جهت رفع و یا حداقل کاهش این کمبودها بوده و به بهتر شدن خواب کمک کنند. پس ما استفاده از این مواد غذایی مفید را به تنهایی و یا در ترکیب با سایر مواد غذایی و غذاها از جمله ترکیب در آرد نان، کیک و شیرینیها، خورش ها، سوپ ها و سس ها و در سالاد و یا به صورت محلول در چای، شیر، آب، آبمیوه و … به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین ما دمنوش جو را به عنوان یک نوشیدنی مفید و آرام بخش به شما معرفی نموده و مصرف آن را جهت خواب آرام و کاهش استرس به شما توصیه می نماییم.

دمنوش گل بیدمشک

دمنوش

دمنوش های معجزه آسا

این دمنوش را روزانه به مقدار دو الی سه فنجان میل کنید. اعصاب را ارام کرده و خواب را زیاد می کند.

دمنوش خرفه

25 گرم خرفه را در یک لیترآب دم کرده و بنوشید. برای رفع بی خوابی و راحتی اعصاب موثراست.

توت سفید

طبق توصیه بیاری از پزشکان برذای رفع بی خوابی میتوانید از توت سفید استفاده کنید ، بخصوص توت هایی که در افتاب زیاد پرورش داده شده اند زیرا منبع ملاتونین می باشند. ملاتونین هورمونی است که به طور طبیعی در بدن انسان تولید می شود و به خوابیدن کمک می کند. این آزمایشات هم چنین نشان داد که وقتی این توت ها خشک می شوند مقدار ملاتونین موجود در آن به ۳۱۰۰ نانوگرم در هر یک گرم توت می شود. این مقدار ملاتونین ذخیره قابل توجهی برای بهبود کیفیت خواب و در عین حال یک دارو طبیعی و بدون عوارض جانبی است.

توت

انواع توت ها

شاتوت و توت فرنگی

مصرف این دو میوه خوشمزه بصورت تازه و یا مربا به بهیود کیفیت خواب شما کمک میکند.بهترین زمان مصرف این میوه ها هم یک ساعت قبل از خواب است

شیرگرم

شیر

بطری شیر

شیر میزان هورمون های تریپتوفان و سروتونین را در خون تنظیم می کند. همچنین شیر حاوی کلسیم است که عنصری خواب آور به شمار می رود.

سیب

سیب به علت اینكه داراى فسفر می باشد سلسله ی اعصاب را تقویت می كند و شخص را مستعد خوابیدن می سازد.
بسیارى از دهاتیان كه سنشان زیاد شده و در اثر كثرت سن دچار كم خوابى و بی خوابى شده اند اگر قبل از خواب سیب نخورند خوابشان نمی برد. به همین جهت از روى تجربه بهترین و مؤثرترین داروى خواب آور را سیب درختى تازه و رسیده می دانند.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *