نوع جستجو

روش های خانگی و معجزه آسا برای درمان گلودرد

blank

گلودرد چیست ؟

فارنژیت

گلودرد

گلودرد به سوزش یا درد گلو گفته می شود.یکی از نشانه‌های بیماری شایع است و معمولاً به دلیل فارنژیت (التهاب گلو) اتفاق می‌افتد، و همچنین می‌تواند نشانه‌ای از تروما و دیفتری باشد. گلودرد می‌تواند خفیف یا شدید باشد.

در این مقاله قصد داریم چند روش خانگی و ساده را برای درمان گلودرد در اختیار شما قرار دهیم.

روش های خانگی برای درمان گلودرد

دمنوش اسطوخودوس

نوشیدن دمنوش اسطوخودوس باعث می شود تا التهاب درمان و تسکین داده شود . این گیاه سرشار از خواص فوق‌العاده ای است و باعث بهبود گلودرد می شود .

آویشن

مانند اسطوخودوس،  دمنوش آویشن هم در رفع سرفه ، گلودرد و مشکلات تنفسی تاثیر فوق‌العاده ای دارد . البته شما همچنین می‌توانید از روغن گیاهی خوراکی آویشن نیز استفاده کنید. برای اینکار می‌توانید دو تا سه قطره از این روغن را روی یک حبه قند چکانده و در دهان تان بگذارید تا به آرامی ذوب شود.

سیر

سیر دارای خواص ضدویروسی و ضدعفونی‌کنندگی فوق العاده قوی می باشد. پیشنهاد ما این است که برای خودتان آش یا سوپ درست کرده و حتما به آن سیر بزنید و میل کنید.

سیر

سوپ سیر

آب لیموترش

هر زمان احساس کردیذ که علائم سرماخوردگی و گلودرد دارید ، مقداری آب لیموترش را با آب گرم مخلوط کرده و هر روز چندین بار با آن قرقره کنید. لیموترش سرشار از ویتامین سی است که باعث افزایش ایمنی بدن می شود. همچنین در درمان التهاب موثر است.

عسل

عسل دارای خواص معجزه آسا فراوانی می باشد. برای درمان گلودرد مقداری عسل ، آبلیمو و آب ولرم را با هم مخلوط کرده و بنوشید.

همچنین ما به جهت رفع نشانه های سرماخوردگی و گلودرد استفاده از دمنوش جو را به شما توصیه می نماییم.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *