نوع جستجو

روش های مؤثر برای کاهش استرس

blank

استرس روانی که بر حسب شرایط اجتماعی ناگوار ، رویدادهای منفی زندگی یا گرفتاری های روزمره ارزیابی می شود ، با انواع پیامد های ناخوشایند برای سلامتی ارتباط دارد . استرس علاوه بر اینکه با تعدادی از رفتارهای ناسالم ارتباط دارد ، عواقب فیزیکی آشکاری نیز دارد.

روش های خانگی برای کاهش استرس

فراورده های مالت

مالت

فراورده های مالت

کمبود بعضي از ويتامين ها و مواد معدني در بدن مي تواند باعث نشانه هاي افسردگي در انسان شود. در هنگام استرس ، نیاز بدن به تمام ویتامین‌های گروه B فزایش می‌یابد.  مخصوصا ویتامین B6 که برای سلامتی و بالا بردن سیستم ایمنی و عملکرد عصبی اهمیت دارد. علاوه بر آن ، ویتامین C نیز درکاهش استرس مفید است.
عنصر منیزیوم به عنوان یک عامل آرامش بخش شناخته شده و تاثیر بسیار مهمی در حفظ تعادل عصبی و ماهیچه ای دارد. پیشگیری از کمبود منیزیوم، یکی از موثرترین روش ها برای غلبه بر احساس خستگی و استرس است.همچنین سایر عناصر از جمله روي ،آهن ، منگنز و پتاسيم نیز از عناصر مفید جهت کاهش استرس می باشند.

نکته : فرآورده های مالت شامل پودر مالت، عصاره مالت و پودر عصاره مالت دارای تمامی ویتامین ها و عناصر ذکر شده می باشند و ما مصرف آنها را به تنهایی  و یا در ترکیب با سایر غذاها و مواد غذایی به شما توصیه می نماییم.
همچنین ما جهت کاهش استرس نوشیدن دمنوش جو که یک نوشیدنی آرام بخش بدون کافئین می باشد را به شما پیشنهاد می کنیم.

گیاه رازک :

رازک قدمتی هزاران ساله دارد. این گیاه آرام‌بخش و خواب‌آور طبیعی است.

طرز تهیه دمنوش رازک :

15 گرم گیاه رازک را در یک لیتر آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت حدود 10 دقیقه بجوشد. سپس بگذارید محلول به دست آمده خنک تر شود و سپس آن را صاف کنید.
می‌توانید روزانه 2 تا 3 فنجان از این دم کرده میل کنید. مصرف این جوشانده برای درمان دل شوره، نگرانی و استرس بسیار مفید است.

گیاه بابونه :

بابونه

دمنوش بابونه

بابونه علاوه بر داشتن  اثر مفید روی پوست ، آرامبخش قوی، ضداسپاسم، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، بادشکن و برطرف‌کننده‌ی جراحات نیز می‌باشد. اگر دچار حالت‌های عصبی شده‌اید و یا مضطرب، نگران، آشفته و  بی‌خواب هستید و سردردهای عصبی و میگرنی گرفته‌اید ، بابونه راه حل مناسبی برای شما می باشد. این گیاه برای جذب مواد معدنی بسیار مفید می باشد. توصیه ما این است که  از عطار یا دکتر داروساز جهت مصرف این گیاه برای کاهش استرس ، سوال کنید .

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *