نوع جستجو

طرز تهیه آرد سوخاری خانگی سالم و خوش طعم

blank

ما در دنیا چند نوع آرد سوخاری داریم . چیزی که به صورت بسته بندي در بازار رایجه بافتش شباهت زیادی به آرد گندم دارد . آرد سوخاري اي که در خانه تهیه میکنید بافتش تشکیل شده از ذرات ریز و درشت نون تست شده که باعث میشه نهایتا ” غذاهاي سوخاري شده ” کرانچي تر باشند .

طرز تهیه

معمولا از نانهایی که چند روز داخل يخچال مانده اند و دیگر خوردنشان لذتی ندارد استفاده کنید میتوانید از هر مدل نان حجیم استفاده کنید ( با نانهای دیگر هم میشه ولي تا این حد سبك نخواهد بود و این نتیجه را در نهایت نخواهد داشت ) نان ها را  به تیکه هايی تغریبا نه چندان کوچکي تقسیم یکنید و بعد تیکه کرده و همه را داخل سيني فر قرار دهید فر را روي 160 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. سيني را داخل فر قرار دهید تا نانها تست شوند. مدت زمان پخت حدود 15 تا 20 دقیقه بسته به سایز نانها متغیره است. ( توصیه میشود با شرایط فر خودتان زمان پخت را تنظیم کنید )

blank

نان تست شده

نکته: نانها نباید تغییر رنگ بدن 

زمانی که تست شدند و وقتي بهش دست میزنيد کاملا سفت باشند کفایت میکند . حالا کم کم نانها را خورد کرده و توي غذاساز یا بلندر یریزید. چند تا پالس بزنید تا اینکه نانها خورد شوند. بهتر است که با ” پالس ” میزان ریزي یا درشتي آرد سوخاري را تحت کنترل داشته باشید . چون اگر بي توجهي کنید و پودر شدند دیگر راه بازگشتی وجود ندارد. مقداري از اين آرد سوخاري با همین کیفیت را براي سوخاري هاي خاص که مایلید کاور کرانچي تري داشته باشند نگه دارید. کمی بیشتر پالس بزنید و دیگر این کیفیت نهایی است.داخل زيپ لاك یا ظرفهايي که درشان به خوبی کیپ میشود در یخچال نگهداری کنید و سعی کنید عادت کنید که آرد سوخاري را خودتان داخل خانه تهیه کنید . به مراتب ارزونتر با کیفیتر و همچنین از تازگی آن اطمینان دارید.

پودر سوخاری

پودر سوخاری خانگی

نکته: آرد سوخاري را میشه طعمدار کرد و با انواع ادویه ها و سبزیجات خشك. ترجیح داده میشود که همان موقع طبخ  در هنگام تهیه غذا آرد سوخاري را طعمدار کنید 

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *