نوع جستجو

قبل از ورزش کردن چه غذاهایی بخوریم ؟

blank

رژیم غذایی قبل ورزش

blank

بشقابی حاوی پروتئین و سبزیجات

افرادیکه  میخواهند به تازگی شروع کنند به ورزش کردن ، خیلی مهم است که بدانند قبل و بعد ورزش کردن باید چه غذاهایی بخورند تا انرژی بدنشان در هنگام ورزش تامین شود و همچنین بعد ورزش عضلاتشان تحلیل نرود. با توجه به اینکه گلوکز مسؤل تامین انرژی مورد نیاز بیشتر عضلات است ، وعده‌ی غذایی پیش از ورزش باید شامل کربوهیدرات بیشتری باشد و راحت نیز هضم شود. مانند میوه‌ها، نانها و ….

قبل از ورزش ، بهتر است چه مواد غذایی مصرف کنیم ؟

برروی یک تکه نان مقداری خامه و تکه های موز قرار داده و میل کنید تا انرژی شما تامین شود.

همچنین ما به شما توصیه می کنیم که مقداری عصاره مالت را به تنهایی و یا با نان یا پودر عصاره مالت را به تنهایی و یا به صورت محلول در آب و سایر مایعات مصرف کنید که سبب افزایش انرژی بدن شده و خستگی عضلات را کاهش می دهد و می توانید مدت طولانی تری بدون احساس خستگی ورزش نمایید و علاوه بر آن از سایر خواص مهم و مفید آن نیز بهره مند گردید.

  •  یک واحد از گروه نان و غلات(مواد نشاسته ای)= یک برش نان ( تافتون، سنگک، بربری) به اندازه یک کف دست (بدون محاسبه انگشتان دست) یا 30 گرم نان؛ یا نصف لیوان برنج پخته؛ یا نصف لیوان ماکارونی پخته یا سه چهارم لیوان از غلات آماده خشک.
    blank

    خامه و موز به همراه انگور

ما به شما پیشنهاد می کنیم که از نان هایی که در ترکیب آرد آنها از پودر مالت نیز استفاده شده است مصرف کنید تا علاوه بر بهره وری از خواص مفید این نان خوش طعم و خوش بو انرژی زیادی نیز کسب نمایید.

نکته : در مورد تمام نان ها یک واحد نان شامل یک کف دست نان است، ولی در مورد لواش یک واحد نان برای با 4 کف دست نان است. پس اگر نان مصرفی تان لواش بود، به جای یک کف دست، 4 کف دست میل کنید.»

  • یک واحد از گروه سبزی= یک لیوان سبزی خام خرده شده (یک لیوان سالاد)؛ یا نصف لیوان سبزی پخته
  •  یک واحد از گروه میوه = یک عدد میوه متوسط مثل یک سیب متوسط؛ یا سه چهارم لیوان آب میوه؛ یا نصف لیوان کمپوت میوه
  •  یک واحد از گروه گوشت= 60 گرم گوشت؛ یا یک تخم مرغ؛ یا نصف لیوان حبوبات پخته
  •  یک واحد از گروه لبنیات = یک لیوان شیر؛ یا یک لیوان ماست؛ یا دو لیوان دوغ

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *