نوع جستجو

میان وعده های ساده و خوشمزه برای تغذیه کودکان در مدرسه

blank

تغذیه سالم

با توجه به بازگشایی مدارس و خطر ابتلا کودکان به ویروس کووید 19 ، تغذیه ی آن ها برای داشتن سیستم ایمنی بالا و جلوگیری از ابتلا به این بیماری ، بسیار مهم می باشد. در این دوران باید سعی کنید انواع غذا و میان وعده ها با ارزش غذایی بالا را در اختیار کودکان خود قرار دهید . در ادامه مطلب طرز تهیه چند میان وعده ساده و پر انرژی را برایتان قرار داده ایم.

میان وعده موز و بادام زمینی

کره

کره بادام زمینی و نان تست

مواد لازم:

 نان لواش، عسل ،موز، کره بادام زمینی  (به پیشنهاد ما از عصاره مالت نیز می توان استفاده نمود)

 طرز تهیه :

 تکه ای از نان لواش بردارید و یک طرف ان را کاملا به کره بادام زمینی بزنید ، عسل را روی کره بادام زمینی بزنید سپس موزی را روی ان قرار دهید و نان را رول کنید.
با استفاده از چاقو رول را به قطعات یک اندازه برش بزنید ،اگر کودکتان به  بادام زمینی حساسیت دارد ، میتوانید از جایگزین های دیگری مانند کره ، خامه ، پنیر خامه ای ، شکلات اب شده و … استفاده کنید.

میوه

مقدار میوه و سبزی توصیه شده برای کودکان در طول روز 3 تا 5 واحد می باشد و از آنجاییکه  اغلب بچه ها روزانه این مقدار را نمی خورند ، ما توصيه مي کنیم که حتما قسمت اصلي ميان وعده ي كودكان از ميوه ها و سبزي ها باشد. مصرف ميوه و سبزي خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي، سرطان و فشارخون بالا را كاهش مي دهد. ميوه ها و سبزي ها منابع بسيار خوبي از مواد مغذي مهم نظير ويتامينهاي A و C و همچنين فيبر هستند. سيب، زردآلو، موز، گيلاس، آلبالو، گريب فورت، انگور، طالبي، كيوي، نارنگي، پرتقال، هلو، آلو، توت فرنگي، هندوانه مثال هاي خوبي از ميوه ها هستند.

میوه

میوه های مختلف

  ميوه هاي خشك نیز اگر بدون شکر باشند ، مثل كشمش، برگه هلو و زردآلو، يا ديگر ميوه هاي خشك شده جايگزين هاي مناسبي هستند. انگور، توت فرنگي يا هندوانه ي منجمد نيز برای میان وعده بسیار مناسب هستند. سالاد ميوه ها به خصوص اگر از ميوه هاي با رنگ هاي متفاوت استفاده شود.برای بچه ها خیلی جذاب است و از خوردن آن لذت می برند. سعي كنيد از آن ها در تهيه سالاد استفاده کنید. در اين صورت كودك لذت بيشتري خواهد برد. خوردن پاستيل هاي ميوه اي به دلیل وجود شكر فراوان توصيه نمي شوند. آب مخلوط ميوه ها يا آب ميوه به همراه خود ميوه يا مخلوط ميوه و شير راهكار ديگري است اما آب ميوه هاي موجود در بازار شكر زيادي دارند و توصيه نمي شوند.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *