نوع جستجو

نقش پروتئین و ویتامین ها در رژیم غذایی ورزشکاران

blank

پروتئین و ویتامین

وجود پروتئین و ویتامین ها در رژیم غذایی همه بخصوص ورزشکاران اهمیت بسیار زیادی دارد . در ادامه مطلب در مورد اهمیت آن توضیح داده ایم.

پروتئین

پروتئین در گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، حبوبات و مواد غذایی دیگر وجود دارد. حدود 15-12 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه ما باید از طریق پروتئین تامین شود. پروتئین به بدن شما امکان میدهد تا بافت های تازه بسازد. بدن شما نمیتواند پروتئین را ذخیره کند پس اگر به آن نیاز نداشته باشد آنرا میسوزاند یا تبدیل به چربی میکند.

پروتئین ها

غذاهای حاوی پروتئین

میزان نیاز بدن ورزشکار به پروتئین برحسب نوع ورزش، شدت فعالیت های ورزشی و مدت انجام ورزش متفاوت است.

کسانی که ورزش میکنند به مقادیر بیشتری پروتئین نیاز دارند.

ورزشکارانی که ورزش های استقامتی انجام میدهند یا آنهایی که ورزش های قدرتی انجام میدهند یا بدنسازی میکنند به پروتئین بیشتری نیاز دارند.

نکته : مالت و پودر مالت، عصاره مالت و پودر عصاره مالت نیز منابع مناسبی از پروتئین هستند و مصرف آن ها را به عنوان جایگزینی برای مکمل های شیمیایی توصیه می نماییم. برای خرید این محصولات کلیک کنید.

ویتامین ها

ویتامین

میوه و سبزیجات سرشار از انواع ویتامین ها

زمانی که انرژی بیشتری مصرف کنید، نیازبدن شما به مصرف ویتامین ها افزایش می یابد. بسیاری از ویتامین های خانواده B که به بدن در سوختن کربوهیدراتها کمک میکنند در غلات و حبوبات یافت میشود.

ویتامین های B و آنهایی که به پردازش پروتئینی ها یاری میرسانند در فراورده های گوشتی و لبنی وجود دارند، بنابراین شما می توانید از طریق خوردن بیشتر این غذا با یک تیر دو نشان بزنید و افزایش نیاز خود به انرژی را رفع کنید.

مالت و فرآورده های آن شامل پودر مالت، عصاره مالت و پودر عصاره مالت حاوی انواع ویتامین ها و املاح به شرح زیر می باشند :

ویتامین های گروه B شامل نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین و B6 و ویتامینA ،  ویتامین E ،ویتامین C و ویتامینK  و املاح شامل آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم. ما مصرف آنها را جهت تأمکین این موارد به همه ورزشکاران توصیه می نمایم. 

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *