نوع جستجو

نکات عالی و کاربردی برای پخت نان خانگی

blank

نان خانگی

اگر شما هم علاقه مند به پخت نان های خانگی هستید ، با دانستن نکته هایی  در مورد آرد ، مایه خمیر و آب که در ادامه به آنها پرداخته ایم ، می توانید نانی عالی و با کیفیت پخته و از خوردن آن لذت ببرید . 

آرد

ماده اصلی برای تهیه نان آرد می باشد . آردی که به کار می برید باید از نوع مناسب برای تهیه نان مورد نظر شما باشد و از هر نوعی اعم از سفید تا سبوس دار کامل که هست ، مرغوب باشد . از به کار بردن آرد شیرینی پزی برای طبخ نان ها اجتناب کنید زیرا در این نوع آرد پروتئین های گلوتاتین و گلیادین که مسبب به وجود آمدن ماده ای به نام گلوتن و در نهایت ورآمدن خمیر هستند به اندازه کافی وجود ندارند . بنابراین آرد مصرفی را از نانوایی ها خریداری کنید .

blank

آرد

نکته : برای تهیه انواع آرد های مناسب برای نان پزی و با کیفیت، از فروشگاه اینترنتی ” به مالت “ کلیک کنید.

مایه خمیر

مایه خمیر یکی از مواد مورد نیاز جهت عمل آوردن خمیر نان است . اگر از مایه خمیر خشک استفاده می کنید حتما از تازگی آن اطمینان حاصل کنید . مایه خمیر خشک بسته بندی شده که در سوپرمارکت ها به فروش می رسد ، اغلب دارای تاریخ تولید و انقضای مصرف با بهترین زمان مصرف  است . به این تاریخ ها توجه کنید .

blank

خمیر مایه

مقدار آب

مقدار آبی که در طبخ نان با هر نوع آرد مصرف می شود متفاوت است و به میزان گلوتن موجود در آرد و دمای آشپزخانه بستگی دارد . بنابراین آب یا مایعات جانشین آن مانند شیر را به تدریج به آرد اضافه کنید تا خمیر بافت مورد نظر را پیدا کند . دمای آبی که برای تهیه خمیر از آن استفاده می کنید نیز بسیار مهم است . . بهتر است تا وقتی تجربه کافی برای حدس زدن صحیح دمای آب را به دست نیاورده اید از یک دماسنج مخصوص آشپزی استفاده کنید

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *