نوع جستجو

چه خوراکی هایی برای افزایش توجه مفید هستند ؟

blank

افزایش توجه

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گاها دچار کاهش توجه و تمرکز شده باشید. این اتفاق ممکن است ناشی از خستگی زیاد و عدم استراحت کافی ، کمبود برخی مواد مغذی و … باشد. در این مطلب چند راهکار خانگی و ساده را که توجه شما را افزایش می دهد قرار داده ایم.

آهن یکی ازعناصر مهم و حیاتی برای فعالیت ذهنی، جسمی و خون است که فقر آن در بدن باعث کم خونی ، خستگی، سردرد، خستگی و کاهش ظرفیت انجام فعالیت‌های بدن می‌شود و به طور مستقیم بر قدرت یادگیری و تمرکز تأثیر می گذارد.

فراورده های مالت :

فرآورده های مالت شامل پودر مالت، عصاره مالت و پودر عصاره مالت حاوی انواع ویتامین های مفید در تمرکز و یادگیری از جمله ویتامین E و ویتامین های گروه B هستند که به کارکرد بهتر مغز کمک می کند.همچنین حاوی عناصر آهن و روی است که سبب افزایش توانایی بدن و قدرت تمرکزمی گردند و ما مصرف آنها را به تنهایی و یا در ترکیب با سایر مواد غذایی و غذاها از جمله اضافه نمودن به آرد جهت تهیه نان، کیک و شیرینی و در خورش، سوپ، سس، سالاد، شیر، آب، آبمیوه، چای و … توصیه می کنیم. همچنین مصرف دمنوش جو که یک نوشیدنی کاملا طبیعی با طعم مشابه قهوه ولی فاقد کافئین می باشد را نیز جهت تقویت حافظه به شما پیشنهاد می نماییم.

ماهی :

ماهی

ماهی سالمون

دو نوبت در هفته از ماهي‌ که غني از چربي امگا – 3 است ، استفاده كنيد تا مغزتان مواد غذايي و ويتامين‌هاي لازم براي رشد و فعاليت مناسب را بدست آورد. در صورت امكان از ماهي‌هاي مثل ماهي سالمون استفاده كنيد كه حاوي جيوه اندك يا فاقد آن باشد.

ذرت :

با اضافه کردن مقدار كمي ذرت به غذاي خود مي‌توانيد از مزاياي قابل توجه آن در بهبود قدرت تمركز، بهره‌مند شويد.  می توانید پاپ کرن درست کنید که اين ميان وعده خوشمزه حاوي ويتامين‌هاي B6، B12 و E است و به تقويت تمركز، حافظه و قدرت مغزي كمك مي‌كند.

مغز ها و دانه ها :

روزانه مشتي از مغزها و دانه‌هاي مورد علاقه خود را بخورید تا مقادير قابل توجهي از آنتي اكسيدانها و پروتئين‌هاي مفيد را كه براي تقويت حافظه موثر هستند ، وارد بدن خود كنید . مغزها و دانه‌ها در واقع مغز شما را در بلند مدت در برابر كاهش توان ذهني محافظت مي‌كنند.

گردو :

گردو

گردو تازه

گردو حاوی آنتی اکسیدان است که با سلول های آسیب دیده مغز مبارزه کرده وآن ها را ترمیم می کند ودر جهت عکس پیری مغز حرکت می کند .ساختار گردو شبیه مغز است ومطالعات ثابت کرده که خوردنآن اثرات خوبی بر مغز می گذارد .

اسفناج :

اسفناج یکی از بهترین سبزیجات برگ سبز است که برای تمام بدن، و همچنین برای ذهن وحافظه مفید است .

اسفناج حاوی ویتامین E ، است که باعث بهبود بافت مغز می شود. همچنین ، حاوی لوتئین که یک آنتی اکسیدان است که در مقابل آلزایمر مغز را محافظت می کند.

 

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *