نوع جستجو

کدام نان ها سبوس دار هستند ؟ و چه خواصی دارند ؟

blank

نان های سبوس دار

نان های سبوس دار تهیه شده از آرد های سبوس دار همچون آرد جو ، گندم و … هستند . در تهیه نان های سبوس دار پس از فرآیند تخمیر اسیدفیتیک آن تخریب و کلیـه املاح و ویتامین‌های مغذی موجود در آن آزاد و جذب بدن می‌گردد.

سبوس چیست ؟

هر دانه گندم و یا جو از 3 قسمت (  سـبوس، آندوسـپرم و جوانـه  ) تشکیل شده است . سبوس خارجی ترین قسمت دانه می باشد که در معرض بیشترین تابش نور خورشید است که سرشار از منیزیم است . سبوس دارای خواص بسیاز زیادی می باشد که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

blank

نان سبوسدار

خواص نان هاس سبوسدار

سبوس دارای نوعی فیبر به نام فیبر نا محلول می باشد ، فیبر‌های نامحلول دارای ویتامین‌های گروه ب هستند که کمبود آن باعث بیماری‌های عصبی در افراد می شود و از دیگرخواص مهم فیبر‌ها ایجاد احساس سیری و کنترل وزن در افراد است.

نکته : دقت داشته باشید که در تهیه نان فرآیند تخمیر در آن صورت گیرد چرا که اگر مرحله تخمیر انجام نشود مانع جذب آهن یا کلسیم در بدن می‌شود. 

فیبر موجود در سبوس، اگر همراه مصرف آب کافی بین ۸ تا ۱۰ لیوان باشد موجب کاهش یبوست می‌شود.

نکته : توجه داشته باشید که مصرف فیبر و سبوس به تنهایی نمیتواند باعث کاهش وزن شود بلکه فقط زمینه را برای کاهش وزن فراهم می کند و برای کاهش وزن باید میزان کالری مصرفی خود را نیز کنترل کنید .

blank

نان

مصرف نان های سبوس دار بر کنترل قند خون نیز تاثیرگذار هستند .

باعث پیشگیری از بیماری های گوارشی مانند سرطان کولون می شوند.

چه کسانی نان سبوس دار مصرف نکنند ؟

افرادی که دارای وضعیت تغذیه‌ای مناسب و خوبی نمی باشند ، یعنی روزانه از گروه‌های متنوع غذایی بخصوص میوه و سبزی و گوشت و لبنیات به میزان مورد نیاز استفاده نمی‌کنند و همچنین کودکان در سنین رشد و کسانی که دچار سوءتغذیه هستند از نان‌های سبوس‌دار به صورت روزانه استفاده نکنند، اما کسانی که تنوع غذایی دارند، به دلیل آن که می‌توانند املاح معدنی جذب نشده نان را از گروه‌های غذایی دیگر دریافت کنند، می‌توانند روزانه نان سبوس‌دار استفاده کنند .

نکته : برای تهیه آردهای سبوس دار بهمراه رسپی های بسیار عالی جهت پخت نان های سبوس دار از فروشگاه به مالت شاپ کلیک کنید .

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *