نوع جستجو

آرد جو دوسر پرک چه تفاوتی دارد و دارای چه خواصی است ؟

blank

آرد جو دوسر پرک

یکی از انواع آرد های پرخاصیت و بسیار مغذی است  که خوشبختانه این روزها از آن بیشتر استفاده میشود . در ادامه مطلب به خواص این آرد ، بیشتر خواهیم پرداخت.

blank

آرد جو

خواص آرد جو دوسر پرک

جلوگیری از بیماری های قلبی-عروقی

جو دو سر به دلیل داشتن مواد مغذی بسیاری از جمله ویتامین E ، منیزیم و منگنز ،  باعث سلامتی قلب می شوند و سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد به همین دلیل گفته می شود  که مصرف جو دو سر از ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی جلوگیری مینماید. . همچنین حاوی نوعی از آنتی اکسیدان ها است که کمک بسزایی در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی دارد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ

جالب است بدانید که در نتیجه تحقیقاتی را روی 2 میلیون نفر درمورد تاثیر رژیم غذایی با فیبر بالا ( رژیم غذایی حاوی حبوبات و غلات به خصوص جو دوسر) بر کاهش خطر ابتلا به سرطان روده ،  که در بریتانیا و هلند انجام شده است ،  نشان داده شده که به ازای اضافه کردن 10 گرم فیبر به برنامه ی غذایی، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ 10 درصد کاهش میابد.

کاهش فشار خون

مصرف جودوسر  احتمال سکته های قلبی و مغزی را کاهش میدهد و در پایین آوردن فشار خون موثر است.

پیشگیری از دیابت

حو دو سر باعث ایجاد و حفظ تعادل قند و انسولین خون میشود و این مکانیسم را با کند کردن هضم نشاسته  و وکاهش عوارض ناشی از افزایش گلوکز خون که پس از خوردن غذا در این بیماران ایجاد می شود ، انجام می دهد .به همین دلیل بهترین غله برای افراد دارای دیابت نوع دوم است.

کنترل چاقی

باعث ایجاد حس سیری زیاد و جلوگیری از پرخوری و چاقی می شود.

blank

آرد

کاهش سطح کلسترول

جوو دوسر غنی از فیبر شناخته شده بتاگلوکان میباشد که به کاهش کلسترول خون کمک میکند.

تقویت سیستم دفاعی

فیبر بتا گلوکان سیستم دفاعی بدن را نیز تقویت می کند . همچنین جو دو سر با کمک به سلول های خاصی که اولین سلولهای دفاعی بدن هستند باعث می شود تا بافت های عفونی سریعتر شناسایی شده و بهبود یابند .

تذکر : بسته به میزان حساسیت افراد مبتلا به سلیاک ، به گلوتن موجود در انواع گندم و جو و سایر غلات ، مصرف جو دو سر به دلیل نداشتن گلوتن و یا دارا بودن میزان بسیار کم گلوتن ، بهترین غله انتخابی برای این دسته از افراد است . اما قبل از مصرف هر گونه غله با پزشک معالج خود مشورت نمایید. زیرا میزان بسیار کم گلوتن نیز در برخی از این بیماران می تواند حساسیت زیادی ایجاد کند.

نکته : برای خرید آرد جو دو سر و سایر محصولات مرتبط با آن ، از فروشگاه به مالت شاپ کلیک کنید .

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *