نوع جستجو

آرد چاودار چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد ؟

blank

نان چاودار

نان چاودار که نام دیگر آن نان روگن است ،  نوعی نان است که آرد آن از غله چاودار تهیه می‌شود. رنگ آن بسته به نوع غله استفاده شده ممکن است روشن یا تیره باشد. در ادامه مطلب به توضیحات بیشتری در مورد این نان خوهیم پرداخت.

blank

نان

چاودار چیست ؟

چاودار به نوعی از غلات گفته می شود که از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به گندم دارد که کشت آن در کشور های اروپایی رواج بسیار زیادی دارد . این روز ها از چاودار در تولید محصولات زیادی از جمله : آرد، پرک، ماکارانی، شیرینی و نان چاودار (که به نان روگن هم معروف است) استفاده می کنند .

نکته : برای خرید آرد چاودار از فروشگاه به مالت شاپ کلیک کنید .

خواص

آرد گندم

آرد در ظرف

  1. دارای فیبر بالا و کالری پایین می باشد ، از این رو برای کاهش وزن مفید می باشد .همچنین گفته می شود که در سوزاندن چربی شکم تاثیر دارد.
  2.  افراد مستعد به سنگ کیسه صفرا می توانند نان چاودار را جایگزین نان معمولی کنند زیرا به دلیل فیبر بالا از ایجاد سنگ صفرا پیشگیری می کند.
  3. با افزایش متابولیسم ، باعث کاهش وزن می شود.
  4. از بیماری های گوارشی جلوگیری می کند و یبوست را بهبود می بخشد. همچنین در پیشگیری از مشکلات گوارشی مانند زخم معده بسیار موثر است.
  5. علاوه بر کمک به کاهش کلسترول ، از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند.
  6.  احتمال ابتلا به بیماری آسم در بچه‌هایی که چاودار در رژیم غذایی آن‌ها وجود داشته باشد، کاهش می‌یابد.
  7. چاودار سرشار از منیزیم، کلسیم و منگنز است.
  8. از بدن در مقابل سرطان روده‌ی بزرگ و سرطان سینه محافظت می کند.
  9.  برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مناسب است .

نکته : این غله دارای گلوتن بسیار کمتری نسبت به گندم می باشد و بیشتر دارای آهن ، کلسیم و منگنز است ، در هر صورت اگر حسایت به گلوتن دارید ، در مصرف آن احتیاط کنید.

 

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *