نوع جستجو

آیا کباب غذایی رژیمی است یا چاق کننده ؟

blank

تاریخچه کباب

کباب به عنوان یکی از بهترین و خوشمزه ترین و در عین حال پرطرفدار ترین غذاها در خاورمیانه، به‌خصوص ایران و قفقاز شناخته شده است .

گوشت قرمز بریده یا چرخ شده بره، گوسفند ، بیشنرین انواع گوشت استفاده شده در تهیه کباب می باشند. همچنین در مراحل تهیه اکثر کباب‌ها از پیاز و ادویه جات استفاده زیادی می‌شود. معروف ترین نوع کباب در ایران ” کباب کوبیده  “ می باشد و در قفقاز به نام کلی کباب یا در برخی نقاط به نام لوله‌کباب شناخته می‌شود. دنده کباب یکی از قدیمی‌ترین کباب‌ها در ایران است که عمدتاً در منطقۀ کرمانشاه،‌ ایلام رواج دارد. این کباب دارای طعم بسیار عالی و یکی از بهترین کباب‌های جهان است.

blank

کباب

آیا کباب چاق کننده است ؟

با این که روش کبابی کردن غذاها  یکی از بهترین انواع روش طبخ می باشد و اغلب ما در این فصل در سفرهای مان از منقل و غذای کبابی استفاده می کنیم،اما باید دقت کنیم که گوشت کباب شده دارای چربی زیادی نباشد.

یک سیخ کباب کوبیده می تواند بیش ا ز 400 کالری و بیش از 30 گرم چربی داشته باشد. علاوه بر این که چربی موجود در آن به دلیل عدم کنترل اشتها باعث افزایش غذای دریافتی در شما خواهد شد و خیلی از اوقات ما بیش از یک سیخ کباب کوبیده می خوریم تا سیر شویم.همچنین میزان نان مصرفی به ویژه نان روغنی را که مقدار قابل توجهی از انرژی را برای چاقی چند روزه شما فراهم می نماید،بدان اضافه نمایید.

blank

کباب کوبیده

شاید شما بگویید چون در تهیه کباب فعالیت کرده اید و یا بعد از آن ورزش خواهید کرد، این حجم انرژی را می سوزانید، ولی واقعیت آن است که میزان انرژی که شما در هنگام تهیه غذا و یا فوتبال بعد از آن صرف می کنید،معمولا به مراتب کمتر از انرژی دریافتی است! استفاده از جوجه کباب و یا کباب برگ و یا چنجه راهی برای کنترل انرژی فراوان دریافتی است.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *