نوع جستجو

اشتباهات رایج در استفاده از سبزیجات فریز شده

blank

نگهداری سبزیجات

اگر شما هم مانند خیلی از مردم باقی مانده سبزیجات تازه را فریز میکنید حتما باید بدانید که یکسری نکات ریز و کاربردی وجود دارند که موقع استفاده از این مدل سبزیجات باید رعایت کنید. در این طلب سراغ رایج ترین اشتباهاتی که اکثرا انجام می دهیم ، می رویم.

فریز شده

نگهداری سبزیجات در فریزر

3 اشتباه رایج

یخ زدایی سبزیجات  قبل از پخت و پز

باید بدانید که برخلاف خیلی از مواد غذایی یخ زده مثل گوشت و مرغ که اول می گذاریم تا یخ شان آب شود و بعد استفاده می کنیم ، اصلا نیازی نیست با سبزیجات همچین کاری را انجام دهیم . اگر دقت کرده باشید آب شدن یخ سبزیجات باعث می شود تا آن ها لکه دار شده و ظاهر سبز و تازه  خود را از دست داده و شکل پلاسیده به خود  بگیرند.

راه حل

شما می توانید بیشتر سبزیجات را درسته و با همان یخی که دارد ، به مواد در حال پخت اضافه کنید ؛ البته باید دقت کنید که یک نکته ای وجود دارد و این است که زمان پخت و پز آن تقریبا 50 درصد بیشتر می شود.

بخارپز کردن ، جوشاندن یا مایکروفر کردن سیزیجات یخ زده

پلاستیک زیپ دار

پلاستیک های زیپ دار برای نگهداری سبزیجات

اگر شما این کارها را انجام نمیدهید پس دارید اشتباه می کنید. رفع انجماد سبزیجات با مایکروویو یا بخارپز کردن کردن آنها باعث میشود تا مواد غذایی تان از حالت انجماد در آمده و هم بدون وارد کردن شوک ، با مدت زمان معین و کم کم یخ شان باز شود.

سوختگی انجماد

مورد بعدی استفاده از کیسه های فریزری ضد رطوبت و زیپ دار برای فریز کردن سبزیجات است که مانع سوختگی فریزری سبزیجات می شود . ورود هوا به داخل بسته بندی های غذاهای منجد شده ، باعث تغییر رنگ و درست شدن لکه هایی روی مواد غذایی میشود ؛ البته غذا فاسد نمیشود اما طعم آن دیگر مانند قبل نیست.

نکته : یکی از راه هایی که باعث میشود  به آنزیم های مخرب اجازه داده نشود تا سبزیجات را فاسد کنند ، این است که می توانید آن ها را داخل آب مقداری کمی جوش دهید و بعد سبزیجات را فریز کنید.

 

سبزیجات یخ زده

سبزیجات یخ زده در پلاستیک زیپ دار

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *