نوع جستجو

انواع آبجوهای بدون الکل

blank

آبجو غیر الکلی یا همان ماءالشعیر یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف ترین نوشیدنی ها در ایران و دنیا می باشد.برای جلوگیری از الکلی شدن این نوشیدنی در مراحل پخت آن ، پس از اضافه کردن شکر و رازک ، مایع بدست آمده به چیلر منتقل شده و در آنجا شوک حرارتی داده می‌شود. این نوشیدنی خوشمزه دارای انواع متفاوتی می باشد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

دسته بندی کلی :

 

آبجو غیرالکلی

Pale Ale

بطور کلی آبجوها در دو دسته ی اصلی اِیل ( Ale ) و لاگر (Lager ) قرار میگیرند.نوع دیگری از آن به نام Lambic نیز وجود دارد که در بلژیک ساخته شده و چندان محبوب نمی باشد. .درجه حرارات تخمیر و مخمرهای مورد استفاده باعث میشوند که لاگر و ایل متفاوت از هم باشند.

اِیل ( Ale ) :

نوشیدنی های خوشمزه ای هسنند که دارای طعم های میوه ای بوده و بسته به نوع دانه تخمیر شده رنگ آن از زرد کمرنگ تا قهوه ای متفاوت است. هنگامی که مخمر در دماهای بالاتر تخمیر شده و در سطح نوشیدنی قرار میگیرد ،  Ale تولید میشود. همچنین  با نوعی مخمر که  بهترین دما برای تخمیر آن 65 تا 75 درجه فارنهایت می باشد ، تخمیر میشود.

آبجو غیرالکلی

Porter

برخی از انواع این دسته عبارتند از :

  • Pale Ale : این نوع آبجو سبک بوده و از مالت کم رنگ ساخته میشود. مزه آن تلخ است و بیشتر در امریکا و انگلیس محبوب می باشد.
  • Amber Ale : این نوشیدنی شیرین است و دلیل داشتن مقدار زیادی مالت ، رنگ آن تیره میباشد.
  • Porter : دارای رنگ تیره  و تشکیل شده از مالت بو داد است و طعم تردی دارد.

 

لاگر (Lager ) :

هنگامیکه مخمر در دمای پایین تر تخمیر شده و در سطح نوشیدنی قرار نمیگیرد ، Lager تولید میشود. دمای تخمیر لاگر ، کمتر از 46 تا 55 درجه فارنهایت می باشد.

بعضی از انواع این دسته عبارتند از :

  • Pale Lager : محبوبترین آبجو از نوع Lager میباشد. رنگ آن کاهی بوده و طعم و بوی قوی دارد. همچنین گازدار می باشد.
  • Dark Lager :  از جوی بو داده ساخته می شود و رنگ آن به شربت کاراملی که در تهیه آن استفاده میشود ، بستگی دارد اما رنگ آن معمولا تیره است.
  • Bock : از جو درشت تهیه شده و اصالت ان آلمانی است. چاشنی مالت نیز به آن رنگ کمرنگی میدهد.
لاگر

انواع لاگر

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *