نوع جستجو

انواع قالب های کیک پزی و کاربرد آنها

blank

قالب کیک و شیرینی پزی

حتما می دانید که برای داشتن شیرینی و کیکی بهتر باید قالبی درست و مناسب انتخاب کنید. در ادامه مطلب توضیحاتی در مورد انواع قالب ها قرار داده ایم.

انواع قالب ها

نکته : باید بدانید قالب های تفلون و سیلیکون گران تر و مستحکم تر از قالب های فلزی و آلومینیومی است . استاندارد ترین اندازه برای قالب 20 یا 25 سانتی متری است .

قالب کمربندی

برای استفاده از این قالب اگر قرار است آن را در فر بگذارید حتما کف آن کاغذ روغنی بیاندازید زیرا در غیر این صورت مواد کیک از کناره های آن بیرون می زند یا می سوزد . برای تهیه انواع كيك ، به خصوص چیز كيك و انواع دسر استفاده می شود.

قالب

قالب لوف

قالب لوف

این نوع قالب برای تهیه کیک های صبحانه ، نان ، پاند کیک ها و نان تست استفاده می شود .  قالب لوف در اندازه های مختلف از بزرگ تا کوچک موجود است .

قالب مافین

قالب

قالب مافین

این قالب برای تهیه کیک های تک نفره استفاده میشود و در شکل ساده و یا با انواع طرح های زیبا موجود است و برای تهیه کیک برای مهمونی مناسب می باشد ؛ چون کیک های یک نفره و به تعداد می توان پخت . قالب مافین با جنس تفلون و یا سیلیکون موجود است . عموما داخل قالب های مافین کاغذ های مخصوص آن را قرار می دهند تا شکل زیباتری داشته باشند .

قالب سیلیکونی

بهتر است بدانید نیازی نیست که قالب هاي سيليکوني را چرب و یا آردپاشي کنید . کیک از کف قالب بدون مشکل جدا مي شود ؛ حتي اگر كيك نرم ترین و لطیف ترین و مرطوب ترین مدل کیک باشد . اگر قالب را چرب کنید خواهید دید که کیک پس از جدا کردن از قالب حالت سوختگی پیدا می کند .

قالب تارت

قالب تارت دقیقا همانند قالب پای است ، با این تفاوت که عموما تارت ها در اندازه های کوچک تهیه می شوند .

blank

قالب تارت

قالب مادلن

کیک مادلن نوعی کیک اسفنجی بسیار کوچکی است که ظاهر آن به شکل صدف است . قالب آن نیز کوچک و صدفی شکل است .

سینی تفلون

سینی تفلون جزو ابزار ضروری شیرینی پزی است ، می توان انواع شیرینی و براونی را در آن تهیه کرد . با استفاده از سینی تفلون دیگر نیازی نیست کاغذ روغنی روی آن بیاندازید .

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *