نوع جستجو

انواع کیک و شیرینی ها را کجا نگه داریم ؟

blank

نگهداری کیک و شیرینی

کیک

کیک شکلاتی

نگهداری درست از انواع کیک و شیرینی تر و خشک در جای مناسب  و دانستن نکاتی در این مورد به شما کمک می کند تا انها را تازه نگه دارید.

کیک

اگر قسمتی از کیک را خورده اید و می خواهید بقیه ی آن را نگهداری کنید ، یک تکه نان را آب بزنید و روی کیک قرار دهید ؛ سپس آن را در جعبه گذاشته و در یخچال قرار دهید . رطوبت نان سبب می شود کیک تازه بماند . در صورتی که کیک شما میوه ای است ، چند قاچ سیب کنار آن بگذارید و داخل یخچال قرار دهید .

شیرینی های خشک

مدت نگهداری شیرینی خشک به دلیل داشتن رطوبت کم ، بیشتر از شیرینی تر است و می توان آن ها را به مدت ۱ الى ۲ هفته بیرون از یخچال و در جای خنک و یا به مدت یک ماه در فریزر نگهداری کرد . شیرینی های خشک را در ظرفی دربسته نگهداری کنید . برای اینکه شیرینی ها را ترد و تازه نگه دارید ، چند عدد برنج درون جعبه ی آن ها بریزید . برای جلوگیری از چسبیدن شیرینی ها به یکدیگر و خرد شدنشان آن ها را به صورت طبقه ای چیده و بین هر طبقه کاغذ روغنی بگذارید .

شیرینی های تر

کیک و شیرینی

شیرینی تر

به دلیل استفاده از تخم مرغ و خامه در ترکیب کیک و شیرینی های تر ، این کیک ها رطوبت بالایی داشته و دوره ماندگاری آنها کوتاه است . به همین دلیل باید در یخچال یا فریزر نگهداری شوند . مدت ماندگاری شیرینی تر در یخچال ۲۴ تا ۴۸ ساعت است . کیک خامه ای را داخل جعبه ی مقوایی کیک قرار دهید . سپس جعبه را داخل کیسه پلاستیک گذاشته ، درب آن را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید . کیک خامه ای درون فریزر نیز تازه می ماند . با وجود این جعبه ها ، شیرینی ها به سادگی بوی مواد غذایی دیگر را به خود نمی گیرند .

شکلاتی

بیسکوئیت شکلاتی

بیسکویت

برای اینکه بیسکویت ها تازه بمانند و بافت ترد و شکننده ی خود را حفظ کنند ، آن ها را در ظرف های غیر پلاستیکی قرار داده و چند حبه قند را داخل جعبه بیسکویت قرار دهید . روی ظرف را سلفون کشیده ، سپس درب ظرف را محکم ببندید .

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *