نوع جستجو

برای تهیه ماءالشعیر بهتر است از چه نوع آبی استفاده کنیم ؟

blank

آب در تهیه ماءالشعیر

بیش از 90 درصد ماءالشعیر نهایی ما از آب تشکیل میشود ، پس بدیهی است که شخصیت آب مصرفی شما ،در واقع همان شخصیت آبجو ی شماست !

برخی از برندهای معروف آبجو در دنیا محبوبیت خود را مدیون آب ویژه منطقه خود می دانند و قانون سرانگشتی در این باره این است که اگر آبی که مینوشید را دوست دارید پس میتوانید با آن آبجو و ماءالشعیر درست کنید.

آبجو

ماءالشعیر

نکات قابل توجه :

نکاتی که باید درنظر بگیرید این است که :

  • اگر از آب شهری استفاده می کنید باید کلرش را جدا کنید

روش های جدا کردن کلر :

  1. با روش جوشاندن
  2. مدتی راکد گذاشتن
  3.  درنهایت اگر کلر سرسختی است از پودر متابی سولفیت سدیم یا پتاسیم هم میتوان استفاده نمود که برای مبتدیان پیشنهاد نمیشود.
    تصفیه

    آب تصفیه شده

  • اگر از آب معدنی استفاده میکنید سعی کنید از نمونه ای که کلرامین و سدیم کمتری دارد استفاده کنید.
  • اگر آب مقطر را در نظر دارید باید از داروخانه تهیه کنید و دقت کنید که آب دیونیزه که برای باطری ماشین و ضدعفونی آزمایشگاهها استفاده میشود نباشد این آب هرچند اسمش آب مقطر است ولی از راه تقطیر بدست نیامده و قابل شرب یا تزریق نیست.
  • در صورت استفاده از آب مقطر که برای مبتدیان پیشنهاد نمیشود باید مقداری پودر گچ یا سولفات کلسیم به آب اضافه شود.

در نهایت از کدام نوع آب استفاده کنیم ؟

آبجو غیرالکلی

Porter

برخی شرکتها هستند که با استفاده از سیستمهای فیلتراسیون آب شهری را به قول خودشان به آب چشمه تبدیل میکنند از این آب هم میتوانید استفاده کنید که از آب معدنی ارزانتر و بعضاً بهتر است ، ولی اگر آب منطقه ای که در آن زندگی میکنید خوب است خرج اضافه نکرده و از همان آب با بذل عنایت به کلر استفاده نمایید.

نکته : برای خرید وسایل و مواد مورد نیاز برای تهیه ماءالشعیر و دریافت رسپی های لازم برای درست کردن انواع ماءالشعیر و آبجو های غیر الکلی خانگی ، کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *