نوع جستجو

برای سلامت بدن ماءالشعیر طبیعی بنوشید !

blank

ماءالشعیر

در مطالب قبلی به بررسی انواع ماءالشعیر و تاریخچه آن پرداخته ایم . و دراین مطلب قصد داریم تا از فواید ماءالشعیر خانگی و دست ساز صحبت کنیم . به طور کلی ماءالشعیر به نوشیدنی ای گفته می شود که از مالت جو ( عصاره جوانه جو ) تهیه می شود و این نوشیدنی طبیعت سرد دارد ؛ البته ناگفته نماند که مالت جو تنها بخش سازنده ماءالشعیر نیست و برای تهیه آن به سایر مواد اولیه همچون رازک ، شکر و … نیاز دارید.

مصرف ماءالشعیر های صنعتی به دلیل دلشتن قند و شکر بالا باعث میشود تا به مرور کلیه ها نابود شود و بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که مصرف دلستر و سایر موارد مشابه به سلامت کلیه ها کمک میکند !

رازک

گیاه رازک

پس اگر به ماءالشعیر و این دسته از نوشیدنی ها علاقه مند هستید ، انواع خانگی آن را درست کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید.

چرا نوشیدنی های خانگی ؟

مصرف مواد غذایی طبیعی و به ویژه نوشیدنی های سالم در جهت حفظ سلامت کلیه ها ، کبد و به طور کلی دستگاه گوارش و شادابی پوست بدن و به خصوص پوست صورت نقشی مهمی دارند. ماءالشعیر نیز یکی از سالم ترین نوشیدنی هایی است که مورد توجه  بسیاری از بزرگان طب سنتی ایران و جهان قرار گرفته است. چه در گذشته که به عنوان دارو برای پاکسازی کبد ، معده ، روده ، کلیه ها و بطور کلی پاکسازی بدن قرار گرفته است و چه امروزه که به یکی از نوشیدنی های مورد علاقه مردم جهان شناحته شده است.

نکته قابل توجه این است که به دلیل وجود انواع گازهای مضر مانند گاز کربنیک و سایر مواد مضر مثل اسید فسفریک که در تهیه نوشیدنی های صنعتی به کار می رود ، این نوع نوشیدنی ها باعث پوکی استخوان ، افزایش وزن و چاقی می شوند .

آبجو خانگی

لیوان ماءالشعیر

خواص درمانی ماءالشعیر خانگی

  1. به دلیل وجود مقدار قابل توجه ویتامین های گروه ب و همچنین اسیدهای آمینه برای حفظ شادابی پوست و مو مفید است و همچنین باعث جلوگیری از ریزش مو ها می شود
  2. مصرف ماءالشعیر باعث بازسازی بدن و تامین انرژی از دست رفته بدن و رفع استرس میشود.
  3. به دلیل وجود ویتامین های گروه ب که محلول در آب هستند ، کمک به تصفیه خون و همچنین کارکرد کلیه ها میشود.
    نوشیدن

    نوشیدن ماءالشعیر

  4. به دلیل وجود فیبر فراوان در عصاره مالت ، باعث رفع التهاب و تنظیم فعالیت روده  و معده و همچنین رفع یبوست یشود.
  5. با دارای بودن میزان بالای پتاسیم باعث کاهش فشار خون میشود.
  6. به دفع سنگ کلیه کمک میکند.
  7. باعث کاهش بیماری های قلبی و عروقی ، سکته های قلبی و مغزی میشود.
  8. به رفع عطش و تشنگی کمک میکند.

 

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *