نوع جستجو

خرمالو و خواص باورنکردنی این میوه خوشمزه

blank

خرمالو

میوه خرمالو

خرمالوی تازه

خرمالو در فصل پاییز برداشت می شود . هرچند انواع مختلفی از این میوه کشت می شود ، اما یکی از محبوب ترین انواع آن که  ما مصرف می کنیم  بومی چین است . این میوه ی فوق العاده که پوستی به رنگ نارنجی دارد ، به لحاظ شکل و ظاهر شبیه گوجه فرنگی است ، اما در واقع ، نوعی میوه ی بدون .هسته و گوشتالو است.

انواع خرمالو

خرمالو ها دو نوع هستند : گس و غیر گس .

خرمالو گس قابل خوردن نیست چون حاوی سطح بالایی از تانین هستند . در حالی که غیر گس آن  ، به هنگام رسیدن تانین را از دست می دهند .

خواص شگفت انگیز خرمالو

این میوه می تواند خام و نیز در حالت خشک خورده شود ، همچنین به تعدادی از دسرها و غذاها نیز اضافه می شود . این میوه شیرین کالری بسیار پایینی دارد . اکنون که کمی در مورد فواید و عوارض جانبی میوه دانستید ، باید به دقت مصرف کنید زیرا مقدار صحیح میوه به سلامتی کمک می کند .

میوه

میوه خرمالو

  1. اگر در فصل سرما لثه هایتان خونریزی می کند امکان دارد به دلیل کمبود ویتامین C باشد . باید بدانید که مصرف خرمالو و جذب ویتامین C آن برای بالا بردن استحکام سلامت لثه ها موثر است . این ویتامین برای شفافیت پوست نیز مفید است .
  2. این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم می باشد که با کلسترول و فشارخون بالا مقابله کند به علاوه پکتین موجود در خرمالو نقش بسزایی در کاهش کلسترول خون دارد .
    میوه خرمالو

    خرمالوی خشک

  3.  میوه خرمالو با داشتن ویتامینهای A و C ، کلسیم ، پتاسیم و منیزیم میتواند به هضم هرچه بهتر غذا ، تقویت بینایی و بھبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند .
  4. شاید بد نباشد بدانید که خرمالو تقویت کننده معده است ، اسهال را برطرف میکند ،  کم خونی را رفع میکند و اشتها آور خوبی هم هست .
  5. خرمالو چربی و پروتئین بسیار کمی دارد و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند . شامل مقدار قابل توجهی از ویتامین A ، B6 و C ؛ منگنز ، فسفر ، پتاسیم ، کلسیم ، فیبر
  6. خرمالو ادرار آور خوبی است و هم چنین همانند ملین طبیعی عمل می کند .
  7. طبع خرمالو گرم و تر است و دانه میوه خرمالو که کوبیده و به صورت گرد درآمده باشد سنگ کلیه و مثانه را دفع می کند .
  8. خرمالو حاوی مقدار زیادی پکتین است پکتین یکی از فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی خون می شود .
  9. خرمالو آرام کننده سکسکه است و به طور چشمگیری بندآورنده خون ریزی است .
  10.  ورم و التهاب بواسیر را فرو می نشاند.
  11. به خاطر حضور ویتامین A در خرمالو برای پوست و ناخن و موهای خشک و شکننده مفید است .
  12. میوه ی خرمالو رسیده برای کودکان نیز میوه ای مفید محسوب می شود و در رشد و نمو آن ها موثر است .

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *