نوع جستجو

روش های آسان برای فرم دادن خامه ی قنادی

blank

روش های سفت کردن و تثبیت خامه قنادی

خامه

هم زدن خامه

هنگام استفاده از خامه در کیک و شیرینی پزی ، خیلی ها مشکل شل شدن خامه را دارند اما چون شل شدن خامه خیلی بستگی به جنس خامه دارد ، روشی  برای سفت کردن هر نوع خامه را برایتان توضیح می دهیم.

 برای سفت کردن خامه ، 5 روش مختلف داریم :

روش اول :

 استفاده از پودر ژلاتین  : این روش طولانی ترین زمان سفت شدن و ماندگاری خامه را دارد.

روش دوم :

خامه کیک

خامه فرم گرفته

 اضافه کردن نشاسته ذرت :  به ازای هر یک پیمانه خامه فرم گرفته ، یک قاشق چای خوری نشاسته ذرت نیاز داریم و روش ساده و راحتی است ، بعد از اضافه کردن شکر به خامه فرم گرفته میتوانید نشاسته ذرت استفاده کنید . این روش نیز ماندگاری خوبی برای خامه به وجود می آورد.

روش سوم :

 پودر قند برای سفت کردن خامه :  به ازای هر 1 پیمانه خامه فرم گرفته ، 3 قاشق چای خوری پودر قند نیاز دارید. در این روش هم مثل روش دوم هست و در واقع ما داریم از مزایای نشاسته ی موجود در قند برای فرم گرفتن بیشتر خامه استفاده می کنیم .

روش چهارم :

شیر خشک : به ازای هر 1 پیمانه خامه فرم گرفته ، 3  قاشق چای خوری پودر شیر نیاز دارید . با اضافه کردن شیر خشک دو اتفاق میافتد ، اول نشاسته ی موجود در شیر باعث سفت شدن خامه میشود و دوم اینکه خامه در مقایسه با روش های دیگر طعم شیری به خودش میگیرد.

خامه

شیرینی خامه ای

بهتر است از کدام روش استفاده کنیم ؟

  1. برای درست کردن دسر های خانگی از روش پودر شکر و یا پودر شیر خشک استفاده کنید چون خامه قرار نیست برای چندین روز، فرم گرفته باشد ، در نهایت برای 2 روز که بخواهید همان دو روش عالی هستند .
  2.  اگرمی خواهید برای مهمانی ، کیک خامه ای آماده کنید ، حتما از ژلاتین استفاده کنید چون این کیک از زمان آماده سازی تا وقتی که خورده شود ساعت ها بیرون از یخچال میماند  و اگر خامه سفت نباشد تمام زحماتتان  هدر میرود.

نکته : جالب است بدانید که بین همه ی این روش ها ژلاتین از همه بیشتر کاربرد دارد .

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *