نوع جستجو

رژیم غذایی گیاهخواری

blank

از آنجا که روز به روز به تعداد افراد گیاهخوار در سراسر دنیا اضافه میشود ، تصمیم گرفتیم تا تا در مورد این رژیم غذایی پرطرفدار اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

به چه نوع رژیم غذایی ” گیاهخواری ” گفته می شود ؟

به رژیم غذایی که غالبا در آن از خوردن گوشت جانوران پرهیز می شود ، گیاهخواری و یا سبزی خواری گفته میشود. حتی ممکن است در این نوع رژیم از خوردن  شیر، فراورده لبنی، تخم‌مرغ و عسل که خاستگاه جانوری دارند نیز خودداری شود.گیاهخواری انواع مختلفی دارد که درمقالات بعدی به توضیح هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

جالب است بدانید که بسیاری از گیاهخواران علاوه بر نخوردن گوشت جانوران ، با کشتن و آزار دادن آنها و همچنین استفاده از محصولات جانوری مانند چرم ، ابریشم و خز مخالف هستند.

گیاهخواری در چه کشور هایی بیشتر رواج دارد ؟

بشقابی از غذاهای گیاهیی

غذاهای گیاهی

9 کشور دنیا که بیشترین درصد گیاهخواران را دارند عبارتند از:

  1. هند با 38 % رتبه اول را به خود اختصاص می دهد و دیل آن وجود دین های مذهبی خاصی می باشد که در آن ها اعمال خشونت به هر شکلی از حیات مطرود دانسته می‌شود.
  2. تایوان که 12% از کل جمعیت آن را گیاهخواران تشکیل می دهند .در تایوان نیز همانند هند وجود ادیان مختلف و اعتقادات آنها یکی از عوامل اصلی رواج داشتن گیاهخواری می باشد. در سال ۲۰۰۷، تایوان به دنبال  قانون‌گزاری ” منع مصرف گوشت ” به هند پیوست.
  3. ایتالیا با داشتن 10% گیاهخوار بیشترین درصد در اروپا را به خود اختصاص می دهد.
  4. اتریش پس از ایتالیا با 9% در جایگاه بعدی قرار میگیرد.جمعیت گیاهخواران در این کشور مخصوصا در شهر وین رو به افزایش می باشد.
  5. آلمان نیز دارای 9% جمعیت گیاهخوار می باشد که بیشتر به دلیل محافظت از محیط زیست، حقوق حیوانات و فواید گیاهخواری در سلامتی، این رژیم را انتخاب می‌کنند
  6. انگلستان نیز با 9% رتبه سوم در اروپا را به خود اختصاص میدهد ، همچنین جالب است بدانید که در این کشور زنان گیاهخوار دوبرابر مردان گیاهخوار هستند.
    گیاهخواری

    انواع گیاهان برای رژیم گیاهخواری

  7. برزیل با 8% به عنوان اولین وتنها ترین کشور آمریکا جنوبی در رتبه هفتم قرار دارد.
  8. ایرلند با وجود پیشینه قدیمی و طولانی در مصرف گوشت 6% گیاهخوار دارد که جمعیت آنها همواره رو به افزایش می باشد.
  9. استرالیا با 5% در رتبه آخر قرار میگیرد که البته با سرعتی زیاد حامیان این نوع رژیم غذایی در حال افزایش هستند.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *