نوع جستجو

شناخت ” پوست ” عضوی حساس و آسیب پذیر

blank

مشخصات پوست

پوست یک عضو زنده و قسمتی از دستگاه پوششی بدن است که متشکل از سه لایه اصلی می باشد. خارجی ترین لایه آن اپیدرم یا روپوست نام داردکه سطح پوست را تشکیل می دهد. لایه بعدی درم است  که لایه ضخیم‌تر داخلی می باشد و لایه سوم که هیپودرم نام داشته و پوست با به بافت زیرین پوست و ماهیچه ها متصل می کند..پوست با ایجاد یک لایه محافظ روی بدن از ورود میکروارگانیسم ها و مواد مضر به داخل بدن چلوگیری می کند.

همنچنین باید افزود که پوست به‌ طور دائم خود را از طریق ریزش سلولهای مرده و تولید سلولهای تازه، نوسازی می‌کند. در نتیجه سلولهای سطحی که به دلیل سایش، آسیب یا بیماری از دست می‌روند، سریعاً جایگزین می‌شوند. سلولهای جدید در اپیدرم که لایه فوقانی پوست است و به عنوان یک پوشش محافظتی ضخیم عمل می‌کند، ساخته می‌شوند.

چرا پوست صورت نیاز به مراقبت بیشتری دارد ؟

از آنجا که پوست صورت یکی از نازک ترین و حساس ترین قسمت های پوست در سراسر بدن بوده وهمواره به دلیل استفاده از محصولات آرایشی متعدد مورد آسیب قرار گرفته و علاوه بر آن  ممکن است روزانه در معرض تابش نور خوشید و اشعه های حاصله از آن و آلودگی هوا  قرار بگیرد ، بدهی است که نیاز به مراقبت بیشتری دارد .زیرا داشتن پوستی سالم و شفاف نمادی از زیبایی هر انسانی می باشد.

اصول مراقبت از پوست صورت  چیست ؟

پاکسازی پوست

روش ها و اصول مراقبت از پوست

اولین مرحله در مراقبت از پوست همان شست و شوی صورت است که تقریبا باید روزی دو بار شسته شود البته باز هم بستگی دارد که پوست شما از چه نوعی می باشد. مرحله دوم استفاده از تونر یا محلول تونیک کننده می باشد که آلودگی هایی که در طول روز روی پوست می نشینند را پاک کرده و اصطلاحا پوست را Tone میکند. تون کردن پوست یعنی Ph و چربی پوست به تعادل می رسد و پوست آماده جذب انواع ماسک ها و کرم های درمانی می شود. مرحله سوم استفاده از کرم آبرسان برای جلوگیری از خشک شدن پوست و کرم مرطوب کننده یا ضد آفتاب می باشد که پوست را مرطوب نگه دارد و از پوست در مقابل اشعه های خوشید نگهداری کند. مرحله آخر شامل لایه برداری پوست و پاکسازی آن می باشد که می توان از انواع روش ها و ماسک های خانگی و یا آماده استفاده کرد.

 

 

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *