نوع جستجو

شیر بادام چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد ؟

blank

شیر بادام

یکی از پرخاصیت ترین نوشیدنی های گیاهی است که در سال های اخیر شهرت زیادی پیدا کرده است . چون می تواند یکی از بهترین جایگزین های شیر گاو باشد.در این مقاله در خصوص فواید و خواصی که با ترکیب و مصرف شیر بادام و عسل نصيب بدنتان می شود بیشتر صحبت می کنیم .

شیر

شیر بادام

فواید شیر بادام

  • شیر بادام و عسل انرژی زا است و خوردن آن اول صبح باعث نشاط و پرانرژی شدن و احساس سیری در طول روز می شود.

نکته :  در خصوص شیر گاو همواره اما و اگرهایی وجود داشته است ، بسیاری از افراد دچار عدم تحمل لاکتوز هستند و با مصرف آن دچار مشکلاتی می شوند . بنابراین روز به روز از شهرت شیر کاسته شده و نوشیدنی ها یا شیرهای گیاهی به انتخاب های اول مردم تبدیل شده اند . چون حاوی مواد مغذی و خواص زیادی برای سلامت هستند .

  • ترکیب شیر بادام با عسل علاوه بر بهبود طعم شیر ارزش غذایی بالایی نیز دریافت کرده و تغییرات مثبت زیادی در بدن ایجاد می کند .
  • معجون شیر بادام و عسل برای تجربه ی خوابی راحت و بی خوابی که به دلایل متعددی بروز می کند . از شرایط نامناسب اتاق خواب گرفته تا سر و صدا ، استرس و میزان قند خون و غیره که معمولا زمانی که بدن مجبور می شود با میزان قند خون بالایی به فعالیت خود ادامه دهد مشکلاتی در روند خواب بروز می کند . مصرف عسل باعث بهبود کیفیت خواب می شود . چون باعث آرامش و به خواب بردن ناقل عصبی اورکسین مسئولیت هشیار نگه داشتن بدن را بر عهده دارد .
    بادام تازه

    مغز بادام

توجه داشته باشید که برخی افراد به مصرف شیر و عسل اعتقاد دارند و آن را توصیه می کنند ؛ اما باید بدانید که شیر گاو در بدن همه به طور یکسان عمل نمی کند و امکلن دارد که نتیجه کاملا عکسی بدهد . در نتیجه توصیه می کنیم به جای شیر گاو از شیر بادام استفاده کنید .

  • معجون شیر بادام و عسل برای مقابله با پیری مناسب لست.
  •  آنتی اکسیدان های موجود در شیر بادام و عسل قدرت کاهش اثرات منفی رادیکال های آزاد را دارند .
    شیر بادام

    معچون شیر و بادام

رادیکال های آزاد چیست ؟

باید بدانید که رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که روند پیری پوست و دیگر ارگان ها را سرعت می دهند و تنها با سلاحی مانند آنتی اکسیدان ها می توان با آن ها مقابله کرد .

  • ترکیب شیر بادام و عسل از دوره ی باستان به عنوان اکسیر جوانی استفاده می شود که قادر است بدن را به خوبی تغذیه کرده و شرایط پوست را بهتر کند .
  • مصرف روزانه یک لیوان شیر بادام و عسل یکی از روش های طبیعی برای حفظ عملکرد خوب دستگاه گوارشی بدن میباشد .

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *