نوع جستجو

معرفی انواع آردهای مختلف و تفاوت آنها

blank

آرد

در واقع به  نرمه و آسیاب ‌کرده حبوباتی مثل جو ، گندم ، برنج ، نخود و … آرد گفته می شود. با اینکه همه آردها از نظر ظاهری ، شکلی شبیه به هم دارند ولی از لحاظ بافت و نوع مواد مغذی با هم متفاوت هستند . در ادامه مطلب به توضیح انواع آرد پرداخته ایم.

انواع آرد

آرد گندم

آرد ساده گندم

آرد ساده :

مخلوطی از گندم سفت و نرم است . این آرد زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که به بافتی ترد مانند بیسکویت ها نیاز باشد . به آن آرد چند منظوره هم میگویند .

آرد کیک :

نسبت به آرد ساده ، گلوتن کمتری دارد و دارای بیشترین میزان نشاسته در بین آردهاست ، در نتیجه کیک های نرم و مخملی به وجود می آورد .

آرد نان :

این آرد از آسیاب گندم سفت با میزان گلوتن زیاد تهیه میشود . برای تهیه نان جو ، خمیر فیلو ، نان کروسان بسیار مناسب است .

آرد برنج :

برای تهیه این آرد در منزل باید برنج را پاک کرده ، یک شبانه روز در آب سرد خیس کنید بعد برنج را در سینی ریخته و زیر نور آفتاب بگذارید تا خشک شود . سپس برنج را آسیاب کنید و از پارچه حریر یا الک خیلی ریز رد کنید .از این آرد برای تهیه شیرینی ، انواع فرنی استفاده میشود .

آرد برای کیک

ارد کیک پزی

آرد نخودچی :

از نخودچی پوست کنده و بی نمک آسیاب شده تهیه میشود . این آرد در تهیه انواع شامی ها ، کوفته ها شیرینی پزی مورد استفاده قرار میگیرد .

تفاوت آردها در چیست ؟

تفاوت اصلی آردها به دلیل میزان گلوتن موجود در آنهاست .

گلوتن چیست ؟

گلوتن ماده ای است که باعث چسبندگی خمير و ورز آمدن آن میشود به همین دلیل آردهایی که کمترین میزان گلوتن و بالاترین میزان نشاسته را داشته باشند برای شیرینی و کیک مناسب ترند . آرد با میزان گلوتن بالا برای تهیه انواع نان ها مناسب تر است .

ارد بدون گلوتن

گلوتن

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *