نوع جستجو

نکات بسیار مهم و کلیدی در مورد انواع قهوه و تاریخچه ی آن

blank

قهوه

کشت طبیعی گیاه قهوه در  کشور هایی مانند کلمبیا ، برزیل ، اتیوپی ، روآندا ،هند ، سوماترا و… انجام میشود. همه ی این کشور ها حد فاصل مدار استوا و راس الجدی قرار دارند که بر روی کره ی زمین ، مدار فرضی به نام ” کمربند قهوه ” یا Coffee Belt ” را تشکیل می دهند.

قهوه در حال حاضر در بیش از 70 کشور در دنیا کشت می‌شود که در درجه ی اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقاست.

کشت قهوه بسیار شبیه به کشت پسته است . بذرهای گیاه به فاصله ی 10 متری از هم کاشته میشدند و اولین باردهی ایده آل گیاه ، 7 تا 10 سال پس از تبدیل نهال به درخت زمان بر است.

دانه قهوه

دانه های قهوه

در کل چهار نژاد اصلی قهوه کشف شده است که شامل موارد زیر هستند  :

  1. عربیکا
  2. ربوستا
  3.  لیبریکا
  4. اکسلسا

با گذر سالها ، کشت قهوه به دو نژاد عربیکا و ربوستا تقلیل پیدا کرده .  با وجود حدود 125000  زیرگونه از این دو ، امروزه تنها حدود 10 مورد آنها در حال کشت و تجارت می باشد . با توجه به امکان تاثیرپذیری ژنتیک گیاه از نوع خاک ، تفاوت هایی در ویژگیهای طعمی و … در قهوه های کشت شده در هر خاستگاه مختلف شاهد هستیم. برای نمونه ، قهوه های اتیوپی دارای طعم یادهای میوه ای و مرکباتی و قهوه های برزیل طعم یادهای آجیلی و شکلاتی دارند .

قهوه تلخ

قهوه و دانه

میوه ی گیاه قهوه گونه ای از گیلاس است که طیف رنگی آن از کال تا رسیده ، از سبز ، زرد ، نارنجی ، قرمز و بنفش گسترده است . رنگ قرمز ، بهترین زمان برداشت میوه است ؛ در این زمان ، گیلاس قهوه شیرین ، خوشمزه و کاملا خوردنی می باشد .

قهوه ای که ما مصرف می کنیم ، بذر گیلاس های قهوه است که بعد از جداسازی از پوسته و گوشته ی میوه ، فرآوری ، خشک شدن ، برشته کاری و آسیاب ، آماده ی دم شدن یک فنجان نوشیدنی جادویی میشود .

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *