نوع جستجو

چای یا قهوه ؟ کدام بهتر است ؟

blank

چای یا قهوه ؟

این سوال که بهتر است چای بنوشیم یا قهوه ، سوال خیلی ها می باشد . اگر این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده است و شما هم به دنبال پاسخ برای این سوال هستید ، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

قهوه

فنجان چای و قهوه

مضرات و فواید

در مورد مضرات و فواید هر یک از این دو نوشیدنی ، گزارش های زیادی ارائه شده است که در ادامه توضیح داده ایم.

  • قهوه در افزایش توانایی یاد آوری تا کاهش احتمال سرطان سینه در خانم ها  موثر است و در اثر مصرف چای و از اینکه وقتی شیر به چای اضافه می کنید بسیاری از مزایای آن در مقابله با سرطان از بین می رود .
  • دوستی قهوه با کبد و دوستی چای با قلب .
  • ضررهای کافئین که در هر دو هست .
  • فلورایدی که در چای هست و به همین دلیل آسیب احتمالی قهوه برای دندان ها ممکن است بیشتر باشد .
    چایی

    چای

نکته : شاید برایتان جالب باشد که بدانید : بعد از آب ، سالمترین نوشیدنی ، چای و قهوه هستند که آنتی اکسیدان آنها و سایر محتویاتشان می تواند برای انسان مفید باشد .

سه تا چهار فنجان چای و قهوه در طول روز مناسب خواهد بود . چای سبز مفیدتر است و قهوه هم می تواند مانع بروز دیابت نوع دو شود . تحقیقات بیشتری لازم است تا در مورد اثرات چای و قهوه بتوان نظر علمی داد اما مشخصا افزودن خامه ، شکر و طعم دهنده ها می تواند چای و قهوه را از یک نوشیدنی « سالم » به یک نوشیدنی « نه چندان سالم » تغییر دهد .

در مورد زنان باردار مصرف بیش از یک فنجان نوشیدنی کافئین دار ( چای یا قهوه در روز ، توصیه نمی شود . )

لیوان شیر

شیر

شیر ، انتخاب سوم

سومین گزینه شیر کم چرب است که می تواند منبع کلسیم و ویتامین D باشد . البته حتی مصرف زیاد شیر کم چرب هم می تواند مضر باشد . به همین دلیل جدای از کودکان که شیر برای آنها بسیار مفید است برای افراد بالغ توصیه می شود مصرف شیر و مواد لبنی را به یک یا دو لیوان در روز محدود کنند . البته به شرطی که از سایر منابع ، کلسیم بیشتر مورد نیاز بدن را تامین کنند .

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *