نوع جستجو

چه خوراکی هایی برای آرامش اعصاب مفید هستند ؟

blank

آرامش اعصاب

داشتن آرامش

آرامش اعصاب

این روزها مشکلات و مشغله های زندگی بیشتر از پیش باعث ایجاد استرس در افراد شده و آرامش را از انها صلب می کند ، و با توجه به عوارض داروهای آرامش بخش ، بیشتر مردم به دنبال روشهای خانگی که اکثرا به دور از انواع عوارض و مشکلات هستند ، می گردند . در ادامه مطلب لیست چند ماده غذایی را که به آرامش اعصاب شما کمک می کند قرار داده ایم .

مواد غذایی موثر برای آرامش اعصاب

ماش

ماش بعنوان یکی ازمفید ترین و غنی ترین حبوبات شناخته شده است. با این که زادگاه اولیه ماش ایران است اما متاسفانه روز به روز کمتر استفاده می شود و در حال فراموش شدن است. ،احتمالا به مصرف آن بیشتر راغب می شوید ، اگر از خواص فراوان آن مطلع شوید. یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی آش ماش است. این دانه مخصوص ایران و خاورمیانه است و مصرف آن در دیگر مناطق دنیا رواج زیادی ندارد.اگر این ماده غذایی به صورت جوانه مصرف ‌شود، بهتر است .زیرا ، استفاده از آن به این شكل خواص ماش را چند برابر می‌كند . به این دلیل که فرآیند جوانه زدن باعث می‌شود همه مواد مغذی به‌خصوص آهن در دسترس افزایش یابد پس برای مبتلایان به کم‌خونی نیز بسیار مفید است.

اثرات :

تقویت اعصاب،درمان اسهال،کاهش دهنده قند و چربی خون

گل بهار نارنج

نارنج

میوه نارنج تازه

بهار نارنج ،در واقع  گل درختان نارنج است که خود نارنج نیز در میان خانواده های مختلف مرکبات از نظر مصارف طبی شهرت دارد.
علاوه بر آن، پوست میوه نارنج، هم مصرف غذایی داشته و هم کاربرد دارویی دارد. از پوست نارنج برای تهیه مربا و در تهیه غذاهای سنتی استفاده می کنند. همچنین پوست نارنج، داروی مؤثری برای تقویت دستگاه گوارش و دفع انگل است.

اثرات :

ضد ناراحتی های عصبی، آرام کننده و ضدهیجانات دستگاه عصبی،سردردها و دل دردها را آرام می سازد و در بدخوابی ها و بی خوابی هایی که ریشه عصبی دارند و دیگر ناراحتی های عصبی، به ویژه سردردهای میگرنی کاربرد دارد.

سیب زمینی

جالب است بدانید که از جوشانده رقیق شده برگ های سیب زمینی ، به عنوان ماده خواب آور و آرامش دهنده اعصاب استفاده می کنند.

دم کرده دارچین

چوب دارچین

چوب و پودر دارچین

دارچین علاوه بر خواص شگفت انگیزی که برآرامش اعصاب دارد ، دارای خواص بسیار دیگری نیز هست که عبارتند از :

  • دارچین رمز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سالم نگه می‌دارد.
  • دارچین کلیه‌ها را گرم می‌کند، ضعف کمر و پاها را از بین می‌برد و کم خونی را درمان می‌کند.این ادویه معطر بهترین دارو برای دردهای عضلانی است.
  •  دارچین اثر آرام کننده و شاد کننده دارد و از بسیاری از داروهایآرام بخش بهتر است.
  •  اثر مهم دیگر دارچین پایین آوردن تب است و حتی امروزه دارچین را به صورت قرص و کپسول درآورده‌اند که به‌عنوان تب بُر به کار می‌رود.
  •  دارچین رگ‌ها را باز می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *