نوع جستجو

چه غذاهایی برای پیشگیری از آلزایمر مفید هستند ؟

blank

آلزایمر

آلزایمر یا بیماری فراموشی با تضعیف تدریجی ناخودآگاه در استخراج اطلاعات و افکار همراه است یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. ( ویکی پدیا ) . برای پیشگیری از آلزایمر زود هنگام کار های زیادی میتوان انجام داد که یکی از آنها داشتن تغذیه سالم و خوردن غداهای مفید است.

مواد غذایی مفید برای جلوگیری از آلزایمر

بادام

بادام یکی دیگر از مواد غذایی مفید در پیشگیری از آلزایمر می باشد . پوست بادام حاوی ویتامین E می باشد که این ویتامین نیز به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی که دارد می تواند در درمان و پیشگیری آلزایمر موثر باشد .

blank

روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون از بروز فراموشی و الزایمر در افراد مسن جلوگیری می کند . به نظر میرسد اسید های چرب غیر اشباع موجود در روغن زیتون می تواند باعث حفظ غشای سلول های مغزی شود .

اسید فولیک

طی تحقیقاتی مشخص شده که میزان اسید فولیک در خون افراد مبتلا به الزایمر پایین است .مصرف کم سبزیجات سبز رنگ موجب افت اسید فولیک خون و بروز لخته های خونی در مویرگ های مغزو آسیب به بافت مغز می شود که فراموشی را در پی دارد . سبزیجات برگی شکل و غلات کامل ، منابع غنی اسید فولیک هستند .

ماهی

مصرف ماهی هایی مثل قزل الا و ساردین به علت دارا بودن اسید چرب امگا 3 خطر ابتلا به الزایمر را کاهش می دهند.

blank

ماهی پخته شده

سیب

عامل اصلی ایجاد الزایمر ، رادیکال های آزاد اکسید کننده هستند که با افزایش سن بیشتر تولید می شوند . در سیب ماده انتی اکسیدانی به نام کورستین وجود دارد که بیشترین مقدار آن در پوستش نهفته است سیب قرمز در مقایسه با سیب زرد و سبز آنتی اکسیدان بیشتری دارد . اگر می خواهید جلوی تولید رادیکال ها را بگیرید یا تولید آن ها را به حداقل برسانید ، حداقل روزی یک عدد سیب قرمز با پوست میل نمایید .

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *