در خانه و با ساده ترین روش ها موهایتان را پاکسازی کنید !

پاکسازس مو

Share

پاکسازی مو

همه ما راجع به پاکسازی پوست و انواع آن چیزهایی شنیدیم ولی تعداد کمی از ما موهایمان را پاکسازی میکنیم . استفاده از محصولات مراقبت مو ، رنگ ها و حالت دهنده ها بخش مهمی از زیبایی موهاست ؛ ولی برای اینکه محصولات مراقبتی تاثیر بهتری داشته باشند و برای مدت طولانی موهایی زیبا و درخشان داشته باشید ، حتما مرحله پاکسازی مو را به روتین مراقبت از موهاتون اضافه کنید .

روش های پاکسازی مو ها

موهایتان را با شامپوی روزانه تان بشویید و به آرامی با استفاده از حوله آب اضافی آن را بگیرید . یک فنجان سرکه سیب را با چهار فنجان آب جوشیده ی سرد شده مخلوط کرده و محلول بدست آمده را به خوبی از ریشه تا نوک موهایتان پخش کنید . اجازه دهید ۳ دقیقه بر روی موهایتان بماند . سپس موهایتان را کامل با آب ولرم آبکشی کنید .

سرکه سیب

پاکسازی مو را می توانید از دوبار در ماه تا دوبار در هفته انجام دهید ؛ البته تعداد دفعات به وضعیت کنونی موها و کف سرتان بستگی دارد . بهتر است از یکبار در هفته شروع کنید ، در صورتیکه احساس خشکی زیادی داشتید ، انجام آن را به هر دو هفته یکبار تغییر دهید .

سرکه سیب ، مواد انباشه شده روی لایه ی بیرونی موها ( کوتیکول ) و کف سر را تجزیه و پاک میکند ؛ چون اسیدیته ی سرکه سیب به پوست سر نزدیک است ، تعامل طبیعی پوست سر بهم نمی ریزد .

نکته مهم :

سرکه سیب

روش هایی که در بالا برای پاکسازی موها گفته شده است ، روش هایی خانگی می باشند . هر چند که مواد گیاهی و طبیعی معمولا آسیبی به پوست و مو وارد نمی کنند اما ممکن است در برخی از افراد ایجاد حساسیت کنند . پس حتما قبل از استفاده از این روش ها و موادی که در بالا برای پاکسازی مو ها گفته شده است ،ابتدا  آن ها را به مقدار کم تست کنید تا در صورت ایجاد حساسیت بتوانید از آن جلوگیری کنید.