نوع جستجو

شرایط و نکات بسیار مهم برای نگهداری آرد در خانه

blank

آرد

آرد مثل همه مواد غذایی اگر به درستی نگهداری نشود ، ممکن است حشره بزند . برای اینکه این اتفاق نیافتد و بتوانید از آرد برای مدت طولانی استفاده کنید و از خراب شدن و حشره زدن آن جلوگیری کنید ، چند راه حل به شما پیشنهاد می کنیم .

نکات نگهداری آرد

نکته اول :

در درجه اول ، میتوانید تعدادی برگ بو را برای جلوگیری از حشره زدن ، داخل آرد بندازید . ( برگ بو را میتوانید از عطاری ها تهیه کنید )

نکته دوم :

مهم ترین شرط بعدی برای داشتن آردی سالم ، نگهداری از آرد در جای خنک است . اگر جای خالی در یخچال دارید ، از آرد در یخچال نگهداری کنید.

آرد در کیسه

آرد

نکته سوم :

ترجیحا آرد را بعد از خرید ، به ظروف نگهداری استیل انتقال دهید . ظروف استیل از حشره زدن آرد جلوگیری می کنند .

نکته چهارم :

بهتر است آرد را تازه تازه تهیه کنید ، اصولا بهترین زمان مصرف آرد 3 ماه پس از تولید آن می باشد .

توجه : برای تهیه انواع آرد های با کیفیت برای کیک و شیرینی ، نان پزی و … کلیک کنید .

نکته پنجم :

حتما آرد را در جای خشک نگهدارید . اگر آرد را جایی نگهدارید که نم داشته باشد و یا احتمال نم زدن و خیس شدن آرد وجود داشته باشد ، در مدت بسیار کوتاهی آرد شما خراب میشود.

نکته ششم :

بهترین مکان برای تولید حشرات ، فضا های تاریک ، گرم و مرطوب می باشد . پس هرگز آرد را در مکان هایی که این 3 ویژگی را دارد نگه ندارید که خیلی زود حشره می زند .

نکته هفتم :

هر بار پس از استفاده از آرد ، حتما درب آن را همیشه بسته نگهدارید.

آرد گندم

آرد حشره زده

تشخیص آرد حشره زده :

شپش‌های ماده درون مغز دانه غلات تخم‌گذاری می‌کنند و بین یک تا پنج ماه بعد شپش‌ها از تخم‌ها بیرون می‌آیند. هر سطح قهوه‌ای بالای آرد نشان‌دهنده‌ی تخم شپش است. اگر مطمئن نیستید، مقداری از آرد مایل به قهوه‌ای را بین انگشتان خود بمالید. اگر بوی نعنا مانندی حس کردید، پس آرد شما آلوده‌شده است. همچنین می‌توانید آرد مشکوک را تا لبه یک لیوان پرکرده و به کمک چاقو یک سطح صاف روی آن درست کنید. آرد را برای چند ساعت در معرض نور آفتاب بگذارید. اگر سطح صاف روی لیوان شکسته به نظر برسد، می‌توانید تصور کنید که حشرات به اطراف حرکت می‌کنند. آرد را دور بریزید.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *