نوع جستجو

چه میوه ها و سبزیجاتی برای کاهش استرس مفید هستند ؟

blank

کاهش استرس

یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش استرس ، قرار دادن موادی در برنامه ی غذایی می باشد که در کاهش استرس تاثیر دارند . در ادامه تعدادی میوه و سبزیجات را که به کاهش استرس کمک می کنند را لیست کرده ایم.

زالزالک

خواص آرامبخشی دارد. کپسول‌های این گیاه تپش قلب، حالت‌های عصبی، زودرنجی یا احساسات افراطی را کاهش داده و ضربان قلب را تنظیم می‌کند. تمام این‌ها هم باعث می‌شود که آرامشتان را بازیابید و اضطرابتان کمتر شود. در این صورت خواب راحتی هم تجربه می‌کنید.

سیب زمینی شیرین

سیب‌زمینی‌های شیرین به طور ویژه‌ای موجب كاهش استرس می‌شوند، زیرا می‌توانند میزان جذب كربوهیدرات‌ها را در بدن شما افزایش دهند و به اندازه مطلوب برسانند. سیب‌زمینی شیرین سرشار از بتاكاروتن و سایر ویتامین‌ها است و فیبر موجود در آن باعث می‌شود كه بدن در یك حالت آرام و باثبات، كربوهیدرات تولید كند.

مرکبات

مرکبات

مرکبات

ویتامین C موجود در مرکبات می تواند سطح هورمون ایجاد کننده استرس را پایین آورده و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

آووکادو

یکی از بهترین راه ها برای کاهش فشار خون، گرفتن مقادیر کافی پتاسیم از مواد غذایی است. میوه آووکادو سرشار از پتاسیم است.

پسته

پسته

پسته

هورمون آدرنالین(Adrenaline) در شرایط استرس زا، باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود. خوردن روزانه مقداری پسته باعث کنترل میزان ترشح این هورمون می شود.

اسفناج

اسفناج دارای مقادیر قابل توجهی منیزیوم است که در تعدیل کردن سطح کورتیزول (Cortisol) خون بسیار موثر است. سطوح پایین منیزیوم در خون باعث افزایش سردرد و خستگی ناشی از استرس می شود.

سبزیجات خام

جویدن سبزیجات شکننده و ترد مانند هویج و کرفس از طریق مکانیکی باعث کاهش عادت به هم فشردن دندان ها در نتیجه استرس می شوند.

چای

تحقیقات ثابت کرده است که افرادی که روزانه چای می نوشند نسبت به افرادی که چای نمی نوشند، به مراتب احساس آرامش بیشتری دارند و سطح هورمون کورتیزول آن ها در شرایط استرس زا پایین تر است. در مقابل قهوه بر عکس عمل می کند و باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول در خون می شود.

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *