نوع جستجو

چه مواد غذایی برای رفع بی خوابی مفید هستند ؟

blank

بی خوابی

بی خوابی مشکلی است که خیلی از افراد از آن رنج می برند و دلیل های زیادی دارد که ممکن است مربوط به تغذیه و عادات غذایی ، سبک زندگی ، مشکلات فیزیولوژیک و بسیاری دیگر باشد . یکی از روش های خانگی برای رفع بی خوابی ، خوردن غدا ها و خوراکی هایی است که خواص خواب آوری دارند. در ادامه نام چند ماده غذایی و خواص آنها برای برطرف کردن بی خوابی را لیست کرده ایم.

چند ماده غذایی برای رفع بی خوبی

موسیر

كسانى كه از بی خوابى رنج می برند میتوانند موسیر را به سوپ اضافه کنند و موقع شام بخورند تا اثر معجزه آساى آن را در فراهم آمدن خوابى راحت و آرام به چشم خود ببینند.

کدو حلوایی

کدو تنبل

 کدو تنبل

کدوتنبل سرشار ازویتامین A است و شیره تخم کدو همراه با شیر مسکن است و برای رفع بی خوابی بسیار موثر است.

نکته : شیر نیز خاصیت خواب آوری فوق العاده بالایی دارد که قبلا در مورد آن صحبت کرده ایم. مصرف یک لیوان شیر گرم قبل از خواب به شما کمک می کند تا بدون مشکل و به راحتی به خواب بروید.

سیب

سیب به علت اینكه داراى فسفر می باشد سلسله ی اعصاب را تقویت می كند و شخص را مستعد خوابیدن می سازد.
بسیارى از دهاتیان كه سنشان زیاد شده و در اثر كثرت سن دچار كم خوابى و بی خوابى شده اند اگر قبل از خواب سیب نخورند خوابشان نمی برد. به همین جهت روى تجربه بهترین و مؤثرترین داروى خواب آور را سیب درختى تازه و رسیده می دانند.

سیب ها

انواع سیب

موز

ماهیچه های بدن برای استراحت و بازسازی به مقادیر زیادی پتاسیم و منیزیم احتیاج دارند و موز نیز میوه ای سرشار از این دو ماده معدنی است. همچنین میل کردن موز باعث ترشح هورمون تریپتوفان در بدن می شود که اثر آرام بخش برای مغز دارد.

نکته : دمنوش جو نیز دارای خواصی است که باعث رفع استرس و راحت تر خوابیدن میشود. ( برای خرید پودر مالت جو کلیک کنید. )

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *