نوع جستجو

با رعایت این نکات پنیر پیتزایی کشدار تر داشته باشید !

blank

کشدار شدن پنیر پیتزا

یکی از مشکلات شایع در استفاده از پنیر پیتزاها ، کش نیامدن آن است . با رعایت نکاتی که در ادامه قرار داده ایم ، می توانید پنیر پیتزایی با کش بیشتر داشته باشید.

نکات

  1.  استفاده از پنیر پیتزای مرغوب و با کیفیت . هرچه پنیر به اندازه کافی در معرض حرارت قرار بگیرد کیفیت پنیر افزایش می یابد  و کشدارتر میشود .
  2. پنیر پیتزای یخ زده کش نمیاد . هرگز از پنیر پیتزای یخ زده استفاده نکنید پنیر را چند ساعت زودتر از فریزر خارج کنید تا یخ آن باز شود بعد روی پیتزا بریزید در غیر این صورت پنیر شما به هیچ وجه کش نمی آید .
    blank

    پنیر پیتزا

  3. مواد کمتر روی پیتزا باعث کش آمدن بیشتر پنیر میشود . وقتی روی پیتزا را با ورقه های بزرگ کالباس یا حلقه های بزرگ گوجه فرنگی می پوشانید ، حرارت کافی به پنیر نمیرسد به همین خاطر پنیر پیتزا به طور یکسان در سطح پیتزا باز نمی شود و به اندازه کافی کش نمی آید .
  4. خیس کردن پنیر با اسپری آب سرد و تاثیر آن در کش دار شدن پنیر پیتزا بسیار مہم است . از آن جایی که این نکته یکی از مهمترین ترفند های کش آمدن پنیر پیتزا است ، حتما قبل از قرار دادن پیتزا یا لازانیا در فر ، روی پنیر را با مقدار کمی آب سرد خیس کنید تا رطوبت پنیر بیشتر شود و بهتر کش بیاید .
  5. ترکیب دو نوع پنیر . اگر برای تهیه پیتزا از 2 نوع پنیر استفاده کنید در نهایت پیتزا کشدارتر و خوشمزه تر می شود . برای این کار وقتی پیتزا نیم پز شد یا تقريبا 5 دقیقه قبل از پخت کامل پیتزا آن را از فر بیرون بیاورید و ترکیب دو پنیر را روی آن بریزید در این حالت پنیر حسابی کش می آید .
    blank

    پنیر کشدار

نکته :

استفاده از پنیر موزارلا ( موتزارلا ) : این پنیر نسبت به سایر پنیرها بیشتر کش می آید بنابرین اگر می خواهید پیتزای کشداری داشته باشید می توانید از این پنیر استفاده کنید اما به این نکته توجه داشته باشید که این پنیر عطر و طعم خاصی ندارد پس بهتر است آن را با پنیرهای دیگری مثل پنیر گودا ترکیب کنید .

نظر خود را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *